زمان اولین ملاقات بایدن و اشرف غنی اعلام شد

به گزارش لیتن، خبرنگاران : کاخ سفید اطلاع داد که رئیس جمهور آمریکا آدینه با رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان ملاقات خواهد نمود.

زمان اولین ملاقات بایدن و اشرف غنی اعلام شد

به گزارش به نقل از فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در کاخ سفید با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان ملاقات خواهد نمود تا با آنها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت وگو کند.

کاخ سفید در بیانیه خود خاطرنشان کرد: در اولین ملاقات رو در رو، بایدن در پی اطمینان بخشیدن به غنی و عبدالله درباره حمایت آمریکا از مردم افغانستان از جمله کمکهای دیپلماتیکی، مالی و بشردوستانه است.

بایدن در این ملاقات بر تعهد آمریکا تاکید خواهد نمود که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای گروه های تروریستی تبدیل نخواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید اضافه شده است: سفر رئیس جمهور غنی و دکتر عبدالله بر مشارکت پایدار میان آمریکا و افغانستان در حالی که عقب نشینی ادامه می یابد تاکید خواهد نمود.

وزارت دفاع آمریکا چندی پیش در گزارشی اطلاع داد که انتظار می رود تا 11 سپتامبر به طور کامل انجام گردد.

فرماندهی مرکزی آمریکا هم در گزارش خود خاطرنشان کرد از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آوریل گذشته دستور خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را صادر کرد، آمریکا معادل 500 هواپیمای باری از نوع سی-17 مملو از تجهیزات از افغانستان خارج نموده است.

بعلاوه ارتش آمریکا 13 هزار قطعه از تجهیزات نظامی خود را به سازمان های وابسته به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده تا آن را منهدم نمایند.

فرماندهی مرکزی آمریکا افزود که کنترل تعداد دیگری از پایگاه های نظامی را به نیروهای افغانستانی تحویل داده است.

مهمترین پایگاه نظامی که کنترل آن به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد پایگاه نظامی بگرام بوده که در فاصله 50 کیلومتری شمال شرق کابل قرار گرفته است.

آمریکا میخواهد تا در 11 سپتامبر 2021 و در 20 سالگی حمله نظامی به افغانستان تمامی 2500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کند.

از سال 2001 تا به امروز 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر هم در این مدت زخمی شدند و بعلاوه از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان هم در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1792

به "زمان اولین ملاقات بایدن و اشرف غنی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اولین ملاقات بایدن و اشرف غنی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید