سفر به گوا و خوراکی هایی که نباید از دست داد

به گزارش لیتن، اگر در گوا این غذاها را نخورید انگار به گوا نرفته اید

گوا همه چیزهایی را که یک گردشگر به دنبال آن است، در خود دارد؛ آفتاب دلچسب، ساحل ماسه ای، طبیعت زیبا، تاریخ جذاب و از همه مهمتر غذاهای خوشمزه! غذاهای گوا یکی از دلایلی است که توریست ها را به این منطقه جذب می نماید. غذاهای گوا منحصربه فرد و اعتیاد آورند.

سفر به گوا و خوراکی هایی که نباید از دست داد

خوراکی های گوا با غذاهای سایر مناطق هند تفاوت دارد. این تفاوت را میتوان به فرهنگ غنی و متفاوت گوا نسبت داد. با غذاهای گوا ترکیبی از طعم های مختلف را تجربه می کنید: گوشت، نارگیل، شکر زرد و تنوعی بی خاتمه از غذاهای دریایی. از آنجایی که گوا حدود 450 سال مستعمره پرتغال بوده، غذاهای گوایی شباهت بسیاری به غذاهای پرتغالی دارند.

با خبرنگاران همراه باشید و با غذاهای گوا آشنا شوید:

میگو و کاری گوایی

تجربه میگوی تازه و آبدار پخته شده در شیرنارگیل همراه با ادویه کاری شما را به حال و هوایی گوایی جادو خواهد نمود.

ماهی ریچیادو (Fish Recheado)

رچیادو در زبان پرتغالی معنای پرشده را می دهد. شکم این ماهی با نوعی خمیر و ادویه های تند و مزه دار پر شده و با پیاز سرخ می گردد تا به حالتی ترد برسد.

ببینکا (Bebinca)

نوعی دسر خوشمزه گوایی است که به دقت و لایه لایه تهیه می گردد. این دسر با شیرنارگیل، تخم مرغ، کره و شکرزرد تهیه می گردد. همین که تکه ای ببینکا به دهان بگذارید از طعم بی نظیر آن هیجان زده خواهید شد.

مرغ کارفریل (Chicken Cafreal)

این غذا از دوران سلطه پرتغالی ها باقیمانده است و به همین خاطر اسم پرتغالی دارد. برای تهیه این غذا مرغ را در نوعی رب بسیار تند می خوابانند و با سرکه و عرق نیشکر می پزند تا مرغ ترد و لطیف گردد.

نوری های گوایی (Goan Nevri)

این نوع شیرینی با نام کارانجی (karanji) هم شناخته می گردد. تکه های شیرین و خوشمزه ای که با آرد پخته می شوند و با نارگیل و شکر و هتل و بادام پر شده اند. این شیرینی را معمولا برای فستیوال های دیوالی و گانش چاتورتی آماده می نمایند.

ماهی سرخ شده راوا

هر کسی که یک بار به گوا سفر نموده باشد، با این غذا آشناست. برای پختن این غذا، فیله ماهی را با زنجبیل، سیر و فلفل قرمز طعم دار می نمایند و بعد آن را به خوبی سرخ می نمایند و با اضافه کردن چاشنی گشنیز معطر به این غذای خوشمزه طعمی به یادماندی می دهند.

گوشت سورپوتل (Sorpotel)

این غذا با الهام از آشپزی پرتغالی پخته می گردد. خانواده های کاتولیک گوایی کریسمس ها این غذا را می پزند. این غذا بعد از سه یا چهار روز حسابی جا می افتد!

مرغ زاکوتی (Xacuti)

این مرغ برای کسانی که تکه های مرغ آبدار و پخته شده در ادویه های مختلف را دوست دارند بهترین گزینه است. این غذا را می توانید همراه با برنج بخورید و لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 664

به "سفر به گوا و خوراکی هایی که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به گوا و خوراکی هایی که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید