سه شنبه 9 بهمن ، بورس های آسیایی زیان ده شدند

به گزارش لیتن، با شعله ور شدن مجدد اختلافات چین و آمریکا، بورس های آسیایی در راستا کاهشی قرار گرفتند.

سه شنبه 9 بهمن ، بورس های آسیایی زیان ده شدند

ایسنا به نقل از سی ان بی سی نوشت: بورس های آسیایی در معاملات روز سه شنبه نهم بهمن ماه با افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش اختلافات بین پکن و واشنگتن با کاهش به کار خود سرانجام دادند. در چین، شاخص شانگهای کامپوزیت با 1.13 درصد و شاخص شنژن با 1.7 درصد کاهش روبرو شدند. شاخص شنژن کامپوزیت 2.33 درصد و شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با 0.75 درصد کاهش روبرو شدند.

تنش ها بین چین و آمریکا پس از آن شدت یافت که آمریکا بیان کرد درخواست استرداد مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین که در کانادا بازداشت شده است را به اتاوا تسلیم نموده است. وزارت دادگستری آمریکا هم چنین هوآوی را به سرقت غیرقانونی اسرار تجاری شرکت تی-موبایل نموده است. کریستوفر ری، رئیس اف بی آی در این رابطه گفت: هوآوی و مدیران ارشد این شرکت به قوانین آمریکا احترام نگذاشته اند. هوآوی به طور سیستماتیک به دنبال سرقت اسرار تجاری با ارزش بوده است.

در سایر بورس های آسیایی، شاخص نیکی 225 بورس توکیو یک درصد و شاخص تاپیکس 0.72 درصد کاهش یافتند. در کره جنوبی به دنبال کاهش یک درصدی ارزش سهام شرکت سامسونگ، شاخص کسپی بورس سئول با 0.5 درصد کاهش بسته شد.

در منطقه اقیانوسیه نیز نمادها کاهشی بودند به گونه ای که با ریزش نماد چهار بانک بزرگ استرالیایی، شاخص ای اس ایکس 200 بورس سیدنی با 0.55 درصد کاهش روبرو شد. در بورس وال استریت آمریکا نیز شاخص اس اند پی 500 با 0.8 درصد کاهش و شاخص نزدک کامپوزیت با 1.1 درصد کاهش بسته شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 181

به "سه شنبه 9 بهمن ، بورس های آسیایی زیان ده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه 9 بهمن ، بورس های آسیایی زیان ده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید