سکه دو دلاری جدید کانادایی با یکی از آثار مشهور هنرمند هایدا

به گزارش لیتن، ضراب خانه سلطنتی کانادا یک سکه دو دلاری جدید در یادبود میراث بیل رید، هنرمند قبیله هایدا ضرب نموده است. این هنرمند 22 سال پیش از جهان رفت.

سکه دو دلاری جدید کانادایی با یکی از آثار مشهور هنرمند هایدا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این سکه 2 دلاری جدید در سالروز 100 سالگی تولد رید ضرب شده و از سه شنبه وارد گردش شده است .

ماری لمی رییس و مدیر عامل ضراب خانه سلطنتی کانادا در بیانیه ای کتبی گفت: ضراب خانه بسیار شاد است که داستان نقش حیاتی بیل رید در افزایش آگاهی نسبت به آثار هنری هایدا و سنت ها و فرهنگی آن را به مجموعه سکه هایی اضافه کند که برای تجلیل از آنچه کانادایی هایی به آنها افتخار دارند، ضرب شده اند.

این سکه یادبود قرار بود اوایل سال جاری در بریتیش کلمبیا پخش بگردد اما به خاطر پاندمی کووید-19 انتشار آن به تعویق افتاد.

آثار رید به خاطر یاری به افزایش آگاهی و احترام جهانی نسبت به هنر ساحل شمال غربی کشور شناخته می شوند.

رید در سال 1920 در ویکتوریا بریتیش کلمبیا از مادری هایدا و پدری آمریکایی با ریشه های اسکاتلندی و آلمانی به دنیا آمد و در اوایل دهه بیست میلادی آغاز به اکتشاف در میراث هایدا خود کرد. او در نهایت به خاطر حکاکی های بسیار دقیق خود از جمله اثر زاغ و مردان اولیه شناخته شد. این مجسمه در حال حاضر در موزه انسان شناسی یو بی سی نگهداری می گردد.

این هنرمند در سال 1998 بعد از نبرد با بیماری پارکینسون از جهان رفت.

آثر هنری که در تجلیل از میراث او روی سکه 2 دلاری ضرب شده شواجی، خرس گریزلی هایدا نام دارد. رید آن را در سال 1998 روی یک درام مجلسی نقاشی کرد که متعلق به خانواده سام واقع در آهوسات بریتیش کلمبیا بود.

لمی گفت: در حالیکه این سکه راهش را به پول خرد میلیون ها کانادایی پیدا می نماید، آن ها قدرت و زیبایی هنر بیل رید را تجربه می نمایند.

نوه رید هم طراحی سکه را در یک مراسم رونمایی مجازی که در کانال یوتیوب ضراب خانه سلطنتی قرار داده شده، مورد تحسین قرار داد.

نیکا کولیسون که مدیر اجرایی موزه هایدا گوای است، گفت: این سکه یادبودی زیبا برای بیل است. سکه نمایانگر استانداردهای زیبایی بالایی است که او به آن ها باور داشت.

سه میلیون سکه فراوری می گردد که دو میلیون سکه شامل طرح خرس گریزلی هایدا در رنگ های قرمز و سیاه به سنت هنری هایدا می گردد.

ضراب خانه همچنین میخواهد اقلام یادبودی را در فرم های مختلف به فروش برساند. این شامل یک مجموعه سکه کلکسیونی شش قسمتی، رول های بسته بندی 25 سکه 2 دلاری، یک سکه نقره ناب و یک سکه طلای خالص می گردد. همچنین نسخه ای حکاکی شده از خرس گریزلی رید هم توسط ضراب خانه سلطنتی به فروش می رسد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1256

به "سکه دو دلاری جدید کانادایی با یکی از آثار مشهور هنرمند هایدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه دو دلاری جدید کانادایی با یکی از آثار مشهور هنرمند هایدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید