صدور مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای 2 دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان

به گزارش لیتن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از صدور مجوز فعالیت برای دو دفتر خدمات مسافرتی این استان در حوزه گردشگری سلامت اطلاع داد و گفت: هم اکنون استان کرمان به دنبال جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه سلامت است.

صدور مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای 2 دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی با بیان اینکه رشد کیفیت خدمات درمانی نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری سلامت در کشور است، اظهار کرد: هر توریست سلامت سه برابر یک توریست عادی ارزآوری دارد، از این رو گردشگری سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه استان کرمان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت های بالایی است، اضافه نمود: تاکنون دو مجوز فعالیت برای دفاتر خدمات مسافرتی شهر کرمان در حوزه گردشگری سلامت صادر شده است و پیش بینی می گردد این تعداد افزایش پیدا کند.

فعالی توضیح داد: یک توریست سلامت علاوه بر تخصص پزشکان محل درمان، کیفیت تجهیزات و امکانات پزشکی به زیرساخت هایی همچون حمل و نقل و ارائه خدمات گردشگری مناسب نیازمند است و باید به این موضوعات توجه گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: کشور پاکستان با حدود 212میلیون، افغانستان با 30میلیون و عراق با 37میلیون نفر جمعیت از جمله بازارهای هدف استان کرمان در حوزه گردشگری سلامت هستند که با سرمایه گذاری در این کشورها می توانیم زمینه ورود توریست سلامت را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه گردشگری سلامت فقط مختص بیماران خارجی نیست، اضافه نمود: باید در ابتدا زیرساخت های این نوع گردشگری در سطح شهر کرمان و سپس استان های همجوار معرفی گردد زیرا رضایت گردشگر داخلی موجب ورود گردشگر خارجی می گردد.

فعالی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال 23هزار گردشگر خارجی وارد استان کرمان شده اند، گفت: جاذبه های گردشگری استان در شش ماه ابتدایی امسال از سوی گردشگران خارجی مورد استقبال قرار گرفته به طوری که تعداد بازدیدکنندگان خارجی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: بیشتر گردشگران خارجی استان کرمان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اسپانیا و چین هستند که بیشترین بازدید را از جاذبه های گردشگری شهر کرمان، بیابان لوت شهداد، باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، ارگ راین، روستای دستکند میمند و محوطه های باستانی جنوب استان داشته اند.

فعالی با اشاره به لزوم تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان اعلام کرد: تاکنون 362 واحد

بوم گردی در استان کرمان مجوز فعالیت دریافت نموده اند که از این نظر دارای رتبه برتر در سطح کشور هستیم.

او با اشاره به افزایش میزان سرمایه گذاری ها در صنعت گردشگری استان کرمان اعلام کرد: هم اکنون 93 پروژه با حجم سرمایه گذاری 16میلیارد و 658میلیون و 170هزار ریال در بخش های مختلف در حال اجراست که با اتمام آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری کرمان به وجود می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه اشتغال زایی در صنعت گردشگری کم هزینه وآسان است، اضافه نمود: با توجه به شرایط مالی و تحریم ها، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است که در نیمه نخست امسال 450 اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم در این بخش ایجاد شده است.

فعالی توضیح داد: این استان آماده پرداخت تسهیلات برای حمایت از سرمایه گذاران صنعت گردشگری است که خوشبختانه در سال گذشته، 340میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان فعالیت در این صنعت پرداخت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 688

به "صدور مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای 2 دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت برای 2 دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید