طرز تهیه نان شیرمال؛ نانهای طلایی پشت ویترین را خودمان بپزیم

به گزارش لیتن، این نان خوش عطر و طعم به دلیل داشتن شیر و شکر در ترکیبات خود، انتخاب خوبی برای وعده صبحانه و عصرانه شما است. ما معمولا نان شیرمال را از فروشگاه های نان فروشی تهیه می کنیم حالا که فرصت پخت آن فراهم شده است، بیایید با هم پخت این نان خوشمزه و لطیف را تجربه کنیم.

طرز تهیه نان شیرمال؛ نانهای طلایی پشت ویترین را خودمان بپزیم

مواد لازم:

  • آرد گندم: سه لیوان
  • شیر: یک لیوان
  • شکر: نصف لیوان
  • تخم مرغ: یک عدد
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پودر خمیر مایه: یک قاشق غذاخوری
  • کره: 100 گرم
  • نمک: کمی

طرز تهیه و دستور پخت:

1. ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. پودر خمیر مایه را درون 2 قاشق آب ولرم بریزید و نصف قاشق شکر به آن اضافه کنید و 5 دقیقه به آن زمان دهید.

2. تخم مرغ، کره آب شده، شیر، شکر، خمیر مایه آماده شده و کمی نمک را با هم مخلوط کنید سپس آرد الک شده را کم کم به آن اضافه کنید و آن را به اندازه ای ورز دهید تا یک خمیر لطیف به دست آید. این خمیر به دلیل لطافتی که دارد ممکن است کمی چسبندگی داشته باشد اما نیازی نیست به آن آرد اضافه کنید.

3. خمیر را سه ساعت داخل ظرفی در بسته قرار دهید و اجازه دهید استراحت کند. پس از این مدت زمان، آن را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه را به صورت نوار بلند در آورید و به شکل های مختلف مدل بدهید. می توانید به شکل یک مار در هم تنیده یا موهای بافته شده در بیاورید.

4. فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. در همین حین، داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و خمیرهای شکل داده شده را داخل سینی بچینید.

5. زرده تخم مرغ و کمی از کره آب شده را مخلوط کنید و با قلمو یا پنبه روی خمیرها بمالید، در صورت تمایل می توانید از کنجد یا دانه خرفه برای تزئین آن استفاده کنید. دوباره حدود 20 دقیقه به خمیر استراحت دهید. حالا سینی را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا نان ها پخته شوند. در نهایت گریل بالای فر را 2 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1433

به "طرز تهیه نان شیرمال؛ نانهای طلایی پشت ویترین را خودمان بپزیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان شیرمال؛ نانهای طلایی پشت ویترین را خودمان بپزیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید