تور ترکیه ارزان: قطع برق تاسیسات صنعتی ترکیه با توقف صادرات گاز ایران

به گزارش لیتن، وزارت انرژی ترکیه خاطرنشان کرد پس از قطع جریان گاز ایران به ترکیه به مدت 10 روز به علت نقص فنی، قطعی برق محدود و از پیش مشخص شده را برای تاسیسات بزرگ صنعتی و نیروگاه های برق اعمال خواهد نمود.

تور ترکیه ارزان: قطع برق تاسیسات صنعتی ترکیه با توقف صادرات گاز ایران

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت انرژی ترکیه خاطرنشان کرد پس از قطع جریان گاز ایران به ترکیه به مدت 10 روز به علت نقص فنی، قطعی برق محدود و از پیش معین شده را برای تاسیسات بزرگ صنعتی و نیروگاه های برق اعمال خواهد نمود.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد، اقدامات احتیاطی صورت گرفته است تا اطمینان حاصل گردد که سایر مصرف کنندگان تحت تأثیر قطع جریان گاز قرار نخواهند گرفت.

به گزارش فارس، روز گذشته مقامات ترکیه خاطرنشان کردند، ایران به علت مسائل فنی به مدت 10 روز صادرات گاز به ترکیه را متوقف می نماید.

این موضوع سبب شد تا نیروگاه های ترکیه ای مجبور شوند مصرف گاز خود را تا 40 درصد کاهش دهند.

دولت ترکیه بعلاوه به شرکت های توزیع گاز در این کشور اعلام نموده که باید تامین گاز مشتریان بزرگ گاز در این کشور را 40 درصد کاهش دهند. البته گفته می گردد مدارس و بیمارستان ها از اجرای این قانون مستثنی شده اند.

ترکیه برای تامین گاز خود تقریبا به طور کامل به واردات از ایران، روسیه و آذربایجان متکی است و آمار های رسمی نشان می دهد در 10 ماه نخست سال 2021 ترکیه 16 درصد گاز مورد احتیاج خود را از ایران دریافت نموده است.

قیمت حامل های انرژی در ترکیه به شدت افزایش یافته که علت آن بالا رفتن قیمت گاز در بازار دنیای و کاهش 44 درصدی ارزش پول ملی ترکیه بوده است.

سازمان تنظیم مقررات بازار انرژی ترکیه با اشاره به افزایش قیمت انرژی در دنیا، خاطرنشان کرد قیمت برق برای مصرف کنندگان تجاری پرمصرف 125 درصد و حدود 50 درصد برای خانوار های با مصرف کمتر در سال 2022 افزایش یافته است.

شرکت بوتاس، توزیع کننده ملی گاز در ترکیه نیز خاطرنشان کرد قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی 25 درصد و برای مصارف صنعتی 50 درصد افزایش یافته است. قیمت گاز نیز برای ژنراتور های فراوری برق 15 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور ترکیه ارزان: قطع برق تاسیسات صنعتی ترکیه با توقف صادرات گاز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: قطع برق تاسیسات صنعتی ترکیه با توقف صادرات گاز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید