تور ارزان روسیه: واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، آلپ ارسلان بیرقدار معاون وزیر انرژی ترکیه گفت که آنکارا همچنان به خرید نفت از روسیه ادامه خواهد داد چراکه ترکیه برای تامین 45 درصد از گاز طبیعی، 17 درصد از نفت و 40 درصد از بنزین خود، به روسیه وابسته است.

تور ارزان روسیه: واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی با اشاره به اینکه دنیا به نفت بیشتری احتیاج دارد که ضروری است از آمریکا، ونزوئلا، ایران، عربستان یا هرجای دیگری تامین گردد، تاکید نمود که ترکیه نمی تواند به راحتی یاری های نفتی روسیه را با کشوری دیگر عوض کند چرا که این کشور منبع قدیمی و موثقی برای تامین انرژی ترکیه است.

بیرقدار در ادامه اضافه نمود: ما با توقف واردات نفت از ایران ناگهان به صفر رسیدیم و نمی توان با توقف واردات نفت از روسیه، آشفتگی دیگری در اوضاع نفتی کشور به وجود آورد.

لازم به ذکر است که پیش از خروج واشنگتن از برنامه توافق هسته ای در سال 1396 و بازگشت تحریم ها علیه ایران، ترکیه روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد.

روز گذشته، دولت واشنگتن واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع نمود حال آنکه اتحادیه اروپا اعلام نموده است که با این تصمیم همراهی نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2083

به "تور ارزان روسیه: واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید