قم، فعالیت علمی مسلمانان اندونزی با پیروزی انقلاب اسلامی جهت پیدا نموده است

به گزارش لیتن، رئیس مجمع اهل بیت(ع) اندونزی گفت: بعد از انقلاب اسلامی در دهه 70 میلادی اسلام در اندونزی به سمت گسترش علوم و تأسیس مراکز علمی حرکت نموده و از شکل و سوی سیاسی و صوفیگرانه خود فاصله گرفته است.

قم، فعالیت علمی مسلمانان اندونزی با پیروزی انقلاب اسلامی جهت پیدا نموده است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از قم، شیخ محمد شهاب امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی نقش شیعه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار گردید، با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در فرهنگ تشیع اندونزی گفت: عمر حضور تشیع در اندونزی به 40 سال می رسد که این حضور به برکت انقلاب اسلامی پررنگ شده است.

وی اسلام قبل از انقلاب اسلامی در اندونزی را متمایل به صوفی گری معرفی کرد و اضافه نمود: بعد از انقلاب اسلامی در دهه 70 میلادی اسلام در اندونزی به سمت گسترش علوم و تأسیس مراکز علمی حرکت نموده و از شکل و سوی سیاسی و صوفیگرانه خود فاصله گرفته است.

رئیس مجمع اهل بیت(ع) اندونزی فعالیت علمای اندونزیایی را با شیوه های جدید و برپایه تعقل ستود و ادامه داد: دانشمندان اندونزیایی مانند عمادالدین و دکتر خالص مجید و همچنین عبدالرحمن وحید توانسته اند دوره جدیدی از اسلام را در این کشور بر پایه تعقل پیاده و اجرا نمایند .

وی از ترجمه بسیاری از آثار علوم دینی به زبان اندونزیایی اطلاع داد و توضیح داد: ترجمه این آثار مورد استقبال گسترده مردم و جوانان قرارگرفته و می توان ترجمه تفسیر المیزان را نقطه عطف این ترجمه ها در این کشور دانست.

شیخ شهاب کوشش های علمی زیر نظر دانشگاه جهانی المصطفی(ص) را در جاکارتا و جوامع علمی اندونزی را موردتوجه قرارداد و گفت: موسسه الصدرا توانسته نشست های بین المللی بسیاری زیادی را برگزار نموده و مجلات علمی بسیاری را به چاپ رسانده است.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 549

به "قم، فعالیت علمی مسلمانان اندونزی با پیروزی انقلاب اسلامی جهت پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم، فعالیت علمی مسلمانان اندونزی با پیروزی انقلاب اسلامی جهت پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید