لبنان می تواند سرپل ورود ایران به بازار اروپا، کشورهای عربی و آفریقا باشد

به گزارش لیتن، نشست کمیته مشترک ایران و لبنان برگزار گردید؛ در این نشست محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران با اشاره به لزوم توسعه سطح مناسبات با دیگر کشورها، از فرآیند ایجاد کمیته مشترک و در مرحله بعدی اتاق مشترک ایران و لبنان را تبیین کرد.

لبنان می تواند سرپل ورود ایران به بازار اروپا، کشورهای عربی و آفریقا باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس اظهارات او کمیته مشترک ایران و لبنان در طول چند سال فعالیت خود دستخوش تغییراتی شد و نتوانست سطحی از انتظارات اتاق ایران را برآورده کند درنتیجه تصمیم گرفته شد با تغییراتی فرایند فعالیت کمیته در چارچوبی دیگر دنبال گردد.

کرباسی بابیان اینکه پس از تأیید هیات رئیسه اتاق ایران، ابوالفضل روغنی، ریاست کمیته مشترک ایران و لبنان را به عهده گرفت، تأکید کرد: در چارچوب کمیته، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه سعی می نمایند با کمیته در برگزاری نشست های مشترک همکاری نمایند. این افراد اعضای کمیته هستند و حضور آن ها می تواند به حل مسائل و تنگناها در ارتباط با کشورهای مقابل اثرگذار باشد.

کرباسی لبنان را جزو اولویت های مالی ایران در توسعه مناسبات بین المللی برشمرد و توضیح داد: از نظر موقعیت این کشور در دنیا اسلام و توانمندی های تجاری موجود در آن از مزیت های این اقتصاد محسوب می گردد از طرفی در بازار آفریقا هم بازرگانان لبنانی حرف اول را می زنند و از این طریق می توان در بازار آفریقا هم حضور پیدا کنیم.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیته مشترک ایران و لبنان در ابتدا به تجربه فعالیت خود در لبنان اشاره نمود و گفت: سرمایه گذاری های کلانی در بازار آفریقا به وسیله تجار لبنانی اجرا شده و این موضوع می تواند برای دسترسی به بازار آفریقا مؤثر باشد.

بر اساس اظهارات او حمایت و همکاری های دستگاه های دیپلماسی در این راستا بسیار راهگشاست و می تواند در رونق فراوری و برطرف موانع صادرات و توسعه یاری کند.

او تأکید کرد: تفاهم نامه ایران و عراق برای رسیدن به بازار سوریه می تواند درباره بازار لبنان هم صدق کند.

او بعلاوه توضیح داد: باید روی عضویت تجار در کمیته مشترک ایران و لبنان تمرکز کنیم. لبنان بازاری است که می تواند سرپلی به اروپا، کشورهای عربی مثل سوریه و آفریقا باشد.

روغنی بعلاوه توضیح داد که ایجاد نمایشگاه های مشترک را در برنامه کاری خود داریم.

کمیته مشترک ایران و لبنان از روز گذشته کار خود را به طور رسمی شروع کرد و بعد از یک سال فرایند فعالیت آن آنالیز خواهد شد تا ببینند این کمیته قابلیت تبدیل شدن به اتاق مشترک را دارد.

کرباسی در ادامه تأکید کرد: لبنانی ها با کشورهای اروپایی، آفریقایی و کشورهای عربی موافقت نامه تجارت ترجیحی دارند و ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری مالی با ایران دارند.

درنهایت کرباسی توضیح داد: با توجه به مسائل و محدودیت هایی که در اعزام رایزن بازرگانی وجود دارد، اتاق ایران وارد عمل شده تا با همکاری سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه افرادی را به صورت افتخاری از بخش خصوصی اعزام نمایند تا در دفاتری که به همت اتاق های مشترک یا کمیته ها شکل می گیرند، مستقر شوند مشاوره های لازم را به تجار و بازرگان ها ارائه بدهند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1776

به "لبنان می تواند سرپل ورود ایران به بازار اروپا، کشورهای عربی و آفریقا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان می تواند سرپل ورود ایران به بازار اروپا، کشورهای عربی و آفریقا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید