ماجرای ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت چه بود؟ ، شرح معاون رئیس جمهور

به گزارش لیتن، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مورد ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت ایران گفت: تاکید ما بر عدم ارائه اطلاعات غلط به مردم است.

ماجرای ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت چه بود؟ ، شرح معاون رئیس جمهور

به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی در در پاسخ به شبهه ممنوع المصاحبه بودن مدیر رصدخانه مهاجرت ایران گفت: من نمی دانم این ممنوع المصاحبه شدن را چه کسی انجام داده و چرا چنین موضوعی مطرح شده است، اما باید توجه داشت که رصدخانه مهاجرت ایران، به عنوان یک پژوهشکده تخصصی در حوزه مهاجرت، بر اساس داده ها و اطلاعات آماری، صرفاً نتایج مطالعات و تحقیقات در این حوزه را بیان می نماید. باید مطلع بود که نتایج پژوهشی این رصدخانه، در قالب و جایگاه خودش مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یک آمار از یک نهاد دولتی یا حاکمیتی تلقی نگردد.

او با تاکید این که باید اطلاعات صحیح در حوزه مهاجرت ارائه گردد، اضافه نمود: رصدخانه مهاجرت ایران یک پژوهشکده ذیل دانشگاه صنعتی شریف است که پژوهش هایی را در حوزه مهاجرت انجام می دهد. گزارش ها و نتایج این رصدخانه، در واقع نتایج پژوهش ها هستند و خود رصدخانه مهاجرت نیز به خوبی نسبت به ماموریت، نقش و جایگاه خود مطلع است.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این مؤسسه به آمارهای رسمی در مورد گذرنامه ها و مدارک دانشگاهی و ورودی ها و خروجی ها دسترسی ندارد، ادامه داد: در چنین شرایطی داده های ارائه شده از سوی این رصدخانه شفاف نیست و همانطور که این رصدخانه اعلام نموده، آمارهای این رصدخانه رسمی نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با بیان این که رئیس این رصدخانه ممنوع المصاحبه نیست، توضیح داد: تاکید بر این است که داده های غلط به مردم ارائه نگردد.

او با تاکید بر اینکه پدیده مهاجرت در کشور وجود دارد و قابل کتمان نیست، ادامه داد: وجود این پدیده ناشی از سیاستگذاری ها، عدم توجه به زیرساخت ها و عدم ایجاد منابع تازه است.

دهقانی فیروزآبادی وجود پدیده مهاجرت را مختص ایران نمی داند و اینکه این پدیده در همه کشورها وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشوری با ابعاد ایران و نسبت فارغ التحصیلان مهندسی نسبت به کل جمعیت، موجب شده تا شرکت های زیادی ایجاد شوند که بعضی از آنها پیروز و بعضی دیگر ناپیروز بوده اند.

او اضافه نمود: از سوی دیگر کشورهایی مانند ترکیه مشوق ها و امتیازات خوبی برای جذب این شرکت ها و استارتاپ ها تعریف نموده و بعضی از استارت آپ ها برای بهره مندی از این تسهیلات از کشور مهاجرت کردند، ولی این مهاجرت به معنی قهر آنها از کشور نیست و ما با بسیاری از این شرکت ها همکاری داریم.

پیش از این بعضی رسانه ها اعلام نموده بودند که رئیس رصدخانه مهاجرت ایران ممنوع المصاحبه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2272

به "ماجرای ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت چه بود؟ ، شرح معاون رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت چه بود؟ ، شرح معاون رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید