مدارس 28 روستای شهرستان بروجرد به صورت مختلط فعالیت دارند

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، شهاب روزبهانی در شورای آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه بند ه تبصره 9 قانون بودجه 96 فرصتی به آموزش و پرورش برای تغییر کاربری های خود داده است، گفت: در شهرستان بروجرد 34 منطقه احصا گردیده و در صحن شورا مورد بررسی نهاده شد که در نهایت با 9 منطقه موافقت گردید.

مدارس 28 روستای شهرستان بروجرد به صورت مختلط فعالیت دارند

روزبهانی با بیان اینکه شهرداری ها در رابطه با اجرای این طرح همکاری لازم را ندارند، مطرح نمود: روند کار در شهرداری ها خیلی کند است.

وی همچنین به مختلط بودن دختر و پسر در برخی از کلاس های درس این شهرستان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر در مقطع متوسطه اول برخی از کلاس ها به صورت مختلط برگزار می شوند.

روزبهانی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد مدرسه شبانه روزی در بروجرد، گفت: آموزش و پرورش بروجرد بزرگترین آموزش و پرورش استان به لحاظ پراکندگی و تعداد دانش آموز است و این در حالیست که طی این سال ها جفای بزرگی به این شهرستان به خصوص دختران روستایی گردیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ما در شهرستان بروجرد طی سال تحصیلی گذشته بازدید از مناطق روستایی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه از این بازدید ها نتیجه خوبی به دست آمد که یکی از آنها تخصیص مدرسه شبانه روزی در بروجرد برای دختران روستایی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با تاکید بر اینکه احداث مدارس شبانه روزی در جلوگیری از ترک تحصیل دختران روستایی، مهاجرت و حاشیه نشینی و ازدواج های زود رس تاثیر گذار است، گفت: ما مواردی ازدواج و داشتن نامزد دختران پایه ششم را در شهرستان داشته ایم و این امر بحران های اجتماعی و خانوادگی را به دنبال دارد.

روزبهانی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بروجرد این بوده که در مدارس 28 روستا شاهد مختلط بودن دانش آموزان دختر و پسر هستیم، گفت: با احداث مدرسه شبانه روزی تا حدودی این مشکل حل خواهد گردید.

وی، بیان داشت: ما فضای خوبی در مرکز شهر برای ایجاد این مدرسه شبانه روزی با کمک یک خیر از استان مشهد داریم که منتظر اعلام کد و در نهایت ثبت نام دانش آموزان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد، گفت: این مرکز در بروجرد می تواند دانش آموزان سیلاخور، اشترینان و روستاهای بروجرد را تحت پوشش قرار دهد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 15

به "مدارس 28 روستای شهرستان بروجرد به صورت مختلط فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس 28 روستای شهرستان بروجرد به صورت مختلط فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید