مصرف برق سال جاری چقدر افزایش داشته است؟

به گزارش لیتن، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت اندازه مصرف برق از ابتدای امسال تا انتها روز 13 فروردین در کشور حدود چهار درصد رشد داشته و پیش بینی می گردد که اندازه مصرف برق فرایند صعودی داشته باشد.

مصرف برق سال جاری چقدر افزایش داشته است؟

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد مصرف برق در ایام عید، اظهار کرد: هفته پیش رو بسیار گرم خواهد بود و پیش بینی ما این است که مصرف برق به طور فزاینده ای افزایش پیدا کند، هرچند که دوره گرما طولانی نیست و احتمالا فرایند گرما از اواسط هفته کاهشی خواهد شد اما به هر حال پیش بینی می گردد طی دو هفته آینده تا سرانجام فروردین مقدار مصرف برق در اوج شبانه به بیش از 42 هزار مگاوات برسد.

وی با بیان اینکه حتی ممکن است مقدار مصرف برق به 45 هزار مگاوات هم برسد، گفت: در حال حاضر شرایط فراوری مناسب است و مسئله ای برای تامین برق وجود ندارد، اغلب نیروگاه ها در مرحله تعمیرات هستند، برای حدود 100 هزار مگاوات از سرانجام شهریور ماه سال گذشته برنامه ریزی تعمیرات صورت گرفته و تا آخر خرداد ماه این عملیات ادامه خوهد داشت.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعمیرات بعضی از نیروگاه ها تمام شده و بعضی دیگر در دست تعمیر هستند، اظهار کرد: در حال حاضر از حدود 100 هزار مگاوات حدود 73 درصد از تعمیرات نیروگاهی صورت گرفته و به ترتیب وارد مدار می شوند، هرچند هنوز عملیات تعمیرات بعضی از نیروگاه ها به جای مانده است و مجددا باید برای تعمیر از مدار خارج شوند تا تعمیرات لازم روی آن ها انجام گردد تا با آمادگی بیشتری وارد پیک تابستان شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز 10 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده است، اضافه کرد: بیشترین مصرف برق، از ابتدای سال تا روز 13 فروردین در استان های تهران، فارس و زنجان ثبت شده، رشد مصرف برق در تهران، فارس و زنجان از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 10 درصد بوده و افزایش مصرف برق در استان هایی که تردد بیشتری در آن ها صورت گرفته یا صنعتی هستند، اتفاق افتاده، بعلاوه در استان های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای نیروگاه ها گفت: این طرح ها نیز به خوبی پیش می فرایند و برنامه های افزایش فراوری در دستور کار است تا دیگر نیازی به اعمال محدودیت های جدی در بخش های مختلف نباشد. ما در حال حاضر تمام تلاشمان را می کنیم تا حداکثر فراوری را در تابستان داشته باشیم و تابستان را با محدودیت کمتری پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2107

به "مصرف برق سال جاری چقدر افزایش داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق سال جاری چقدر افزایش داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید