معرفی 240 پروژه سرمایه گذاری در استان های شرقی، اختصاص اعتبار 5هزارمیلیارد ریالی برای حمایت از پروژه های گردشگری

به گزارش لیتن، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دوم در بین کشورهای جهان در سرعت رشد صنعت گردشگری را کسب نموده، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 4میلیون و 900هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند.

معرفی 240 پروژه سرمایه گذاری در استان های شرقی، اختصاص اعتبار 5هزارمیلیارد ریالی برای حمایت از پروژه های گردشگری

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز 18 مهرماه در همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور که در هتل پارس مشهد برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون 4میلیون و 900هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند که نسبت به پارسال که در مجموع 7میلیون و 800هزار گردشگر خارجی را در کشور میزبانی کردیم، سال جاری رشد قابل ملاحظه ای را خواهیم داشت که نشان از امنیت ایران دارد.

او ادامه داد: با وجود اینکه همه مولفه های تهدیدکننده گردشگری را داریم و با موضوع تنش های ناشی از تحریم ها روبرو هستیم اما شاهد روند روبه رشد صنعت گردشگری و ورود گردشگران به کشور هستیم.

مونسان گفت: خوشبختانه در حوزه گردشگری داخلی نیز رشد قابل ملاحظه ای را شاهدیم ضمن این که تنوع در حوزه های جذب گردشگر اخیرا رشد خوبی را داشته است.

او گفت: تحقق توزیع گردشگری در سراسر کشور از اقداماتی است که به جد پیگیر هستیم و خوشبختانه تاکنون به میزان خوبی محقق شده است.

مونسان تاکید نمود: هر گردشگر خارجی به عنوان نماینده ای برای معرفی ایران محسوب می گردد و صنعت گردشگری می تواند چهره واقعی ایران را به دنیایان معرفی کند.

او در بخش دیگری با اشاره به رشد اقامتگاه های بومگردی از 400 به 1800 واحد در دولت یازدهم تاکنون، گفت: راستا گردشگری به عنوان راستا راحت و پردرآمدی برای کشورها در عرصه دنیای مطرح است و اگرچه این صنعت در رتبه سوم اقتصاد دنیا قرار گرفته است، رشد روزافزون آن به زودی آن را به رتبه اول اقتصاد دنیا ارتقا می دهد.

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری چالش های سایر صنایع را که شامل کاهش نیروی انسانی با رشد فناوری هاست، ندارد و همچنان یکی از صنایع اشتغال زا با اشتغال پایدار در دنیا محسوب می گردد.

او ادامه داد: سرعت اشتغال بالا با نرخ سرمایه گذاری پایین، فراگیری و نرخ مشارکت بالای صنعت گردشگری در رشد مالی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و یاری به مهاجرت معکوس و دربرگیری ابعاد مثبت فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های صنعت گردشگری محسوب می گردد.

او اظهار کرد: به زودی برند ملی گردشگری کشور رونمایی می گردد و سند توسعه گردشگری کشور نیز با توجه به اینکه هم اکنون در حال رسیدگی در هیئت دولت است، طی هفته های آینده در هیات دولت مورد آنالیز و تصویب قرار می گیرد.

مونسان با اشاره به اجرای 2451 پروژه گردشگری در کشور ، اضافه نمود: روز گذشته 5هزارمیلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی در جهت حمایت از پروژه های گردشگری برای واگذاری تسهیلات با نرخ 14 درصد ابلاغ شده است.

مونسان گفت: در شرق کشور 240 پروژه سرمایه گذاری با پیش بینی احتیاج به 33هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری با قابلیت ایجاد 25هزار شغل در استان های شرقی کشور شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می گردد.

در خاتمه این همایش تمبر یادبود همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور و نیز آلبوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری شش استان کشور شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

در این همایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، استانداران شش استان شرق کشور، معاونان استانداران و مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان های شرق کشور حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 556

به "معرفی 240 پروژه سرمایه گذاری در استان های شرقی، اختصاص اعتبار 5هزارمیلیارد ریالی برای حمایت از پروژه های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 240 پروژه سرمایه گذاری در استان های شرقی، اختصاص اعتبار 5هزارمیلیارد ریالی برای حمایت از پروژه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید