نتایج ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات دولت اعلام شد
به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری گفت: در ششمین دوره ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت، 65 درصد از دفاتر رتبه یک، 34/5 درصد رتبه دو و 0/5 درصد رتبه سه را کسب کردند.
وی با اشاره به انجام ارزیابی دفاتر در شش ماهه دوم سال 1401 اضافه نمود: در این دوره 8957 دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور ارزیابی شده که 5770 دفتر رتبه یک، 3101 دفتر رتبه دو و 44 دفتر رتبه سه را به دست آورده اند.
وی با اشاره اینکه تعداد دفاتر رتبه یک با افزایش 5 درصدی به 65 درصد دفاتر رسیده است، توضیح داد: توزیع عادلانه خدمات در دفاتر، ارتقای کیفیت ارائه خدمات، تشویق دفاتر به ارتقای جایگاه، ایجاد روحیه پویایی و رقابت برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر به خدمات گیرندگان، دسته بندی ارائه خدمات دستگاه ها بر اساس رتبه بندی و نظر دستگاه خدمت گیرنده، ایجاد بستر ارتباطی الکترونیکی بین رگولاتوری و دفاتر پیشخوان دولت با توجه به گستره جغرافیایی حوزه فعالیت در سطح کشور از جمله اهداف ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات مطرح کرد.
حی شاد در سرانجام درباره فرایند ارزیابی دفاتر گفت: ارزیابی دفاتر بر اساس شاخص های پیش بینی شده در مصوبه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی، پس از خود اظهاری دفاتر در سامانه الکترونیکی ارزیابی و رتبه بندی، دریافت امتیاز انجمن استانی، آنالیز و تأیید امتیازها و مستندات ارائه شده در ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه ها نه گانه صورت گرفته است.
منبع: خبرگزاری مهر