نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادی به نفع ناشران

به گزارش لیتن، مدیر نشر کتاب تداعی گفت:با توجه به شرایط اقتصادی ناشران، ایجاد یک مکان مجازی گسترده و واحد که تمام ناشران بتوانند در آنجا کتاب های خود را عرضه کنند یک رویداد مثبت در حوزه ادبیات و نشر است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادی به نفع ناشران

گروه فرهنگ و هنر لیتن: نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مسئله ای که این روزها برگزاری یا عدم برگزاری آن به دغدغه اصلی ناشران و اهالی کتاب تبدیل شده است؛ ابتدا باید دید در ذهنیت افراد جامعه چه تعریفی از نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد؛ این رویداد از یک طرف به عنوان یک فروشگاه بزرگ ،شناخته شده که جمعیتی میلیونی ظرف مدت 10 روز برای خرید کتاب های تخفیف دار به آن مراجعه می کنند؛ از نگاهی دیگر، برخی ازافراد برای شرکت در برنامه های جنبی نمایشگاه نظیر دیدار با مولفان و ناشران و...در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می کنند؛ حال با تفکیک این دو موضوع می توانیم به بررسی نمایشگاه مجازی کتاب تهران از دیدگاه ناشران بپردازیم.

حمید نورشمسی،مدیر نشر کتاب تداعی، معتقد است نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابلیت پوشش تمام رویدادها و برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب را ندارد و این مسئله برای هیچ کس قابل انکار نیست؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی ناشران ایجاد یک مکان مجازی گسترده و واحد که تمام ناشران بتوانند در آنجا کتاب های خود را عرضه کنند یک رویداد مثبت در حوزه ادبیات و نشر است.

مدیر نشر کتاب تداعی درباره فروش اینترنتی ناشران می گوید:در حال حاضر بسکمک از ناشران و کتابفروشی ها بر روی فروش خود از طریق سایت و یا صفحاتی در فضای مجازی سرمایه گذاری می کنند؛ اما تمام این ها مانند جزیره هایی پراکنده ازهم هستند ؛در حال حاضر نمایشگاه مجازی کتاب تهران می تواند زمینه ساز شکل گیری یک فروشگاه منسجم و یکپارچه در کشور باشد که تمام ناشران در قالب این رویداد ملی به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی افزود: ساختار مجازی نمایشگاه کتاب همانند شکل فیزیکی آن یک نوع عامل تحریک کننده شمرده می شود که مخاطب برای حضور در این رویداد ملی از خود رغبت نشان می دهد ؛این در اصل مهم ترین تفاوت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سایر فروشگاه های مجازی کتاب است.

تجربه چندین ساله این ناشر در نمایشگاه کتاب تهران نشان می دهد عمده مردم تحت تاثیر تبلیغات در نمایشگاه حضور پیدا می کنند؛ تقویت تبلیغات فعالیت های ناشران در کنار اختصاص فضایی مناسب در ساختار مجازی به بهبود شرایط اقتصادی ناشران کمک می کند.

حمید نورشمسی درباره تفاوت فروش ناشران خرد و وسیع در نمایشگاه مجازی کتاب دیدگاهی متفاوت دارد و می گوید: عموما کتاب هایی که قبل از شروع نمایشگاه و خارج از این ساختار به خوبی مطرح شده باشند، در نمایشگاه کتاب نیز پیروز واقع خواهند شد؛ خواه این کتاب متعلق به یک انتشارات صاحب نام باشد خواه خرد و ناشناخته؛ بنابراین به عقیده من نمایشگاه کتاب مجازی تهران بستری برای فروش و عرضه تمام ناشران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1091

به "نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادی به نفع ناشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادی به نفع ناشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید