هشتگ شرم بر شارلی ابدو ترند توییتر هند شد

به گزارش لیتن، پس از توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات اسلامی، هزاران کاربر هندی در رسانه اجتماعی توییتر، هشتگ شرم بر شارلی ابدو را به یک ترند تبدیل کردند.

هشتگ شرم بر شارلی ابدو ترند توییتر هند شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری نیوز 18 هند، هزاران مسلمان هندی روز شنبه با بازنشر شرم بر شارلی ابدو آن را به ترند توییتر در هند تبدیل کردند.

بر اساس داده های توییتر، تا صبح روز شنبه، هشتگ شرم بر شارلی ابدو بیش از 20 هزار بار بازنشر و در تمام ایالت های هند منتشر شده است.

در پاکستان نیز ده ها هزار نفر از مردم این کشور روز آدینه با حضور در خیابان ها به اقدام توهین آمیز این نشریه فرانسوی به مقدسات اسلام اعتراض کردند.

نشریه موهن شارلی ابدو فرانسه که در پی حمله به دفتر این نشریه در ژانویه سال 2015 اقدام به انتشار کارتون های توهین آمیز پیامبر اکرم (ص) نموده بود روز سه شنبه و در حالی که رئیس جمهوری این کشور در سفر خاورمیانه به سر می برد اقدام به جنجال آفرینی کرد.

این هفته نامه فرانسوی روز سه شنبه و در حالی که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در بیروت در حال ملاقات و گفت و گو با مقامات لبنانی بود بیان کرد که در آستانه محاکمه عاملان حمله ژانویه 2015 به دفتر این نشریه که منجر به کشته شدن 17 نفر از جمله 12 نفر از عوامل هیات تحریریه آن شد، اقدام به تجدید چاپ این کارتون های توهین آمیز نموده است.

رییس جمهوری فرانسه نیز از این اقدام شارلی ابدو حمایت نموده و آن را آزادی بیان دانسته است.

شارلی ابدو مجله فکاهی چپ گرای فرانسوی با محتوای به شدت ضدمذهبی است که در سال های 2012 و 2015 کاریکاتورهایی اهانت آمیزی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد و موجب اعتراض و برپایی تظاهرات مسلمانان در کشورهای اسلامی علیه این اقدام موهن شد.

هفتم ژانویه سال 2015 به دنبال حمله مرگبار به دفتر این نشریه فرانسوی، 12 نفر کشته و حدود 10 نفر دیگر زخمی شدند؛ دو نفر از کشته شدگان از ماموران پلیس بوده و چهار نفر هم از کاریکاتوریست های مطرح فرانسوی از جمله سردبیر هفته نامه نیز در میان قربانیان بودند.

دو مرد با نقاب های سیاه و کلاشنیکف به دفتر مجله در پاریس حمله، به افراد تیراندازی نموده و سپس از محل گریخته و ضمن فرار هم به تیراندازی پرداختند.

به دنبال این اتفاق، بازماندگان کشتار شارلی ابدو، با استقرار در مقر روزنامه لیبراسیون شماره جدید هفته نامه شارلی ابدو با عنوان بخشودگی برای همه و با کارتونی از محمد (ص)، پیامبر اسلام در صفحه نخست و با عنوان من شارلی هستم منتشر کردند که این حرکت هم با واکنش مسلمانان روبرو شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1202

به "هشتگ شرم بر شارلی ابدو ترند توییتر هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتگ شرم بر شارلی ابدو ترند توییتر هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید