هشدار به ایرانی های جویای شغل: کشور عمان ویزای کار ندارد

به گزارش لیتن، با توجه به عدم وجود ویزای کار برای عمان، ایرانی های جویای کار باید مراقب سو استفاده بعضی دلالان و شرکت ها در این حوزه باشند.

هشدار به ایرانی های جویای شغل: کشور عمان ویزای کار ندارد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

فعالان گردشگری حوزه ایران - عمان اعلام کردند که علی رغم اینکه عمان ویزای کار ندارد، دلالانی هستند که با همدستی بعضی شرکت های حاضر در عمان ویزای 350 ریالی را به جویندگان کار 1500 ریال عمان (معادل 48 میلیون تومان) می فروشند. ابراهیم محفوظی، یکی از فعالان بازار عمان در این باره گفته است:

هیچ کدام از این افراد با این ویزا نمی توانند هیچ جا شغلی پیدا نمایند، آنها در نهایت می توانند در عمان آزادانه بچرخند. فعالان زیادی شاهد ورود ایرانی ها بدون به همراه داشتن پول به خاک عمان بوده اند، اما وقتی کسی توان اقتصادی ندارد چرا وارد می گردد؟

به نظر می رسد سو استفاده از جویندگان ایرانی کار توسط بعضی از دلالان ایرانی، باعث شلوغ شدن دادگاه های خلوت عمان شده و پیش از این نیز سفارت ایران در عمان هم نسبت به این موضوع هشدار داده بود. فعالان گردشگری درخواست نموده اند که مسئولان اجازه ندهند که بازار عمان هم دچار اتفاقاتی همچون بازار ترکیه، گرجستان، صربستان، ارمنستان و غیره گردد، زیرا این اتفاقات باعث شد تا صربستان لغو ویزای ایرانی ها را پس بگیرد.

علاوه بر آنکه سرازیر شدن افراد بیکار و بی پول به عمان، گردشگری و فروش صنایع دستی ایران را تهدید می نماید، حتی با ورود این قشر از ایرانی ها، دادگاه های عمان از پرونده شکایت ایرانی ها از ایرانی ها پر شده است. محفوظی معتقد است که گردشگران ایرانی برای ورود به عمان باید بررسی شوند و ویزای فرودگاهی برای آنها باید لغو گردد. وقتی مسافران به وسیله دفاتر گردشگری وارد عمان شوند، علاوه بر تعهد این دفاتر به حضور مسافر ایرانی در عمان، وقوع دزدی و دعوا بین ایرانی ها نیز کاهش پیدا می نماید.

محفوظی در ادامه اضافه نمود:

برخلاف تصور بعضی که فکر می نمایند در این کشور مثل امارات (دبی) ویزای کار می دهند، در عمان چیزی به نام ویزای کار وجود ندارد. در عمان تنها شرکت ها می توانند درخواست نیروی کار داشته باشند، بر اساس درخواست یک شرکت، نیروهای کار با ویژگی های معین استخدام می شوند. بنابراین ما چیزی به نام ویزای کار آزاد در عمان نداریم ولی متاسفانه مردم این آگاهی را ندارند و فکر می نمایند اگر بیایند کار پیدا می نمایند.

او همچنین شرح داده است که یک سری از شرکت ها که مجوز استخدام نیروی انسانی اضافه دارند، متاسفانه با بعضی دلال ها همکاری می نمایند و ویزای کارمندهایشان را به افرادی که نمی شناسند می فروشند، اما هم مشکل برای فرد خریدار پیش می آید چون نمی تواند هیچ جا کار پیدا کند و هم اگر دولت عمان متوجه گردد، شرکت را مجازات می نماید چون فرد را استخدام نمی نماید.

محفوظی در خاتمه اشاره نمود:

کسانی که از شهرهای جنوبی در تور دلالان شرکت های حاضر در عمان می افتند، با قانون آشنا نیستند و کمتر به سراغ اداره کار می روند تا جهت این دلالی بسته گردد. بهتر است ایران از تجربه اعزام نیروی کار به آلمان، کانادا و استرالیا استفاده کند. این کشورها از وزارت کار درخواست نیرو کردند و در نهایت وزارت کار با گزینش نیروها، آنها را به کشورهای درخواست نماینده فرستاد.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 573

به "هشدار به ایرانی های جویای شغل: کشور عمان ویزای کار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به ایرانی های جویای شغل: کشور عمان ویزای کار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید