هشدار به والدین ؛ خطر جدی دوچرخه سواری بیش از یک ساعت برای بچه ها

به گزارش لیتن، یک مربی پیشکسوت دوچرخه سواری به والدین توصیه کرد اجازه ندهند بچه هایشان بیشتر از روزی یک ساعت دوچرخه سواری مستمر و مداوم داشته باشند، چرا که در رشد آنها اختلال ایجاد می نماید.

هشدار به والدین ؛ خطر جدی دوچرخه سواری بیش از یک ساعت برای بچه ها

به گزارش خبرنگاران افشین قبادی با اشاره به مزایای دوچرخه سواری برای بچه ها، اظهار کرد: دوچرخه سواری از جمله رشته های ورزشی است که هیچ محدودیت سنی برای فعالیت در آن وجود ندارد.

وی اضافه نمود: از زمانی که یک کودک آغاز به راه رفتن می نماید، تا زمانی که پیر می گردد، با رعایت بعضی اصول می تواند دوچرخه سواری کند.

این مربی دوچرخه سواری با بیان اینکه یکی از مهمترین نکات برای دوچرخه سواری بچه ها خرید دوچرخه متناسب با سن و قد آنهاست، اظهار کرد: والدین باید توجه داشته باشند دوچرخه ای که برای بچه هایشان خریداری می نمایند، سبک باشد، تا فشار زیادی به کودک وارد نگردد.

وی تاکید نمود: اگر دوچرخه کودک سنگین باشد، کنترل کردن آن برایش سخت خواهد بود، بیشتر زمین می خورد و پاهایش آسیب خواهد دید.

قبادی ادامه داد: بعضی از والدین هم هنگام خرید دوچرخه برای بچه هایشان، دوچرخه ای با سایز بزرگ می خرند، با این تصور که تا چندسال آینده هم از آن استفاده کند، اما با این کار باعث می شوند که پای کودک به سختی به رکاب برسد و در نتیجه فشار زیادی به کمر کودک وارد گردد و آسیب می بیند.

وی کشیدگی رباط پاها، کشاله های ران، آسیب به کمر و نخاع، آسیب به مهره های کمر و عضلات و... را از دیگر عوارض دوچرخه سواری بچه ها با دوچرخه های بزرگ برشمرد.

این مربی دوچرخه سواری در ادامه گفت: بهتر است بچه ها روزانه بیش از یک ساعت دوچرخه سواری مستمر و مداوم نداشته باشند، چرا که در رشد آنها اختلال ایجاد می نماید، اما اگر حین دوچرخه سواری مدام استراحت می نمایند، تا چندساعت هم مسئله ای نیست.

وی افزود: بعلاوه به والدین توصیه می گردد که در فصل گرم که بچه هایشان در کوچه و یا پیست دوچرخه سواری می نمایند، مدام به آنها آب بدهند تا بدنشان دچار کمبود آب نگردد.

قبادی تاکید نمود: بچه های که معمولا زیاد دوچرخه سواری می نمایند، باتوجه به اینکه کالری بسیار زیادی می سوزانند، پس از سرانجام دوچرخه سواری علاقه زیادی به خوردن شیرینی جات دارند که خانواده ها باید جلوی شیرینی خوردن آنها را بگیرند.

وی اضافه نمود: از آنجایی که بدن بچه ها پس از تمرین به خوردن مواد پروتئینی احتیاج دارد، خوردن شیرینی باعث می گردد که دیگر میلی به خوردن غذا نداشته باشند و این مسئله باعث از دست رفتن عضلات و لاغری آنها می گردد.

به گفته این مربی پیشکسوت دوچرخه سواری، والدینی که بچه ها آنها هر روز دوچرخه سواری می نمایند، باید روزی یک تخم مرغ پخته به او بدهند تا بخشی از پروتئین مورد احتیاج بدنشان را تامین کند.

وی در سرانجام بااشاره به فعال بودن پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی 15 خرداد کرمانشاه، گفت: برترین فضا برای تمرین بچه ها در این پیست فراهم است و تنظیم دوچرخه های آنها را هم به صورت رایگان انجام خواهیم داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2315

به "هشدار به والدین ؛ خطر جدی دوچرخه سواری بیش از یک ساعت برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به والدین ؛ خطر جدی دوچرخه سواری بیش از یک ساعت برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید