هشدار: دستکش های پودری خیلی خطرناکند!

به گزارش لیتن، استفاده از دستکش های طبی و یکبار مصرف پزشکی که حاوی پودر هستند برای پزشکان ممنوع شدند.

هشدار: دستکش های پودری خیلی خطرناکند!

بار دیگر که به مطب پزشک مراجعه می کنید، یک چیز قطعی است: پزشک از دستکش های طبی پودری استفاده نخواهد کرد.

سازمان FDA (انجمن دارو و غذا) به تازگی قانون منع استفاده از دستکش های طبی پودری را تصویب نموده و آنها را خطرناک نامیده است. این دومین بار در تاریخ است که FDA استفاده از یک ابزار پزشکی را ممنوع می نماید.

لایحه این ممنوعیت ابتدا در ماه مارس ارائه شد و سپس در 16 دسامبر به تصویب رسید. این ممنوعیت از 19 ژانویه 2017 اجرایی خواهد شد.

سازمان FDA در بیانیه ای اظهار داشت: با اینکه استفاده از دستکش های طبی نقش مهمی در حفظ سلامت بیماران، پزشکان، کادر درمان و دیگر افرادی که در مجاورت آنها قرار دارند ایفا می نماید اما دستکش های طبی پودری به دلایل گوناگونی بسیار خطرناک هستند.

گاهی پودری به این دستکش های طبی اضافه می شود تا راحت تر پوشیده و بیرون کشیده شوند اما پودر موجود در لاتکس در مجاورت با هوا و انتقال آن منجر به واکنش های حساسیتی می شود. علاوه بر این، استفاده از این دستکش ها در درمان بیماران همراه با التهاب جراحت و زخم خواهد بود و همین طور باعث ایجاد بافت زخم یا گوشت اضافه در اندامی که جراحی شده است می شود.

امروز دستکش های طبی دیگری نیز وجود دارد که پودری نیستند و همه مزایای پودری را بدون کوچک ترین خطری دارند.

به نقل از نیویورک تایمز، در زمان ارائه لایحه ممنوعیت استفاده از دستکش های طبی پودری در ماه مارس، آژانس غذا و دارو اظهار داشت که این ممنوعیت منجر به کمبود دستکش نمی شود زیرا درصد کمی از دستکش های طبی هستند که پودر دارند.

به گفته سازمان FDA ، افزودن برچسب هشدار روی دستکش های پودری برای اعلام احتمال خطر کافی نیست.

اولین مرتبه ای که این آژانس استفاده از یک ابزار پزشکی را ممنوع نمود به سال 1983 برمی شود که استفاده از الیاف موی مصنوعی بود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2169

به "هشدار: دستکش های پودری خیلی خطرناکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: دستکش های پودری خیلی خطرناکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید