چطور برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟

به گزارش لیتن، امروزه حیوانات خانگی صندلی ویژه ای در دل صاحبانشان پیدا نموده اند و برای آن ها خیلی عزیز هستند تا جایی که همواره و همه جا همراه آنان هستند. همین موضوع سبب شده است تا کسانی که قصد خرید بلیط هواپیما و رفتن به سفر را دارند، با این مسئله روبرو شوند که آیا می توانند حیوان خود را به داخل هواپیما ببرند یا نه؟ اما نگران نباشید، خوشبختانه شرکت های هواپیمایی علاوه بر قوانینی که برای مسافران در نظر گرفته اند، برای بردن حیوانات داخلی به داخل پرواز هم شرایطی دارند.

چطور برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟

اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را با خود به سفر ببرید، قبل از خرید بلیط هواپیما حتما در خصوص قوانین مربوط به حمل حیوان در ایرلاین ها تحقیق کنید چرا که این قوانین در هواپیمایی های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، برخی از ایرلاین ها اجازه ورود حیوانات را به داخل کابین می دهند اما در برخی دیگر حیوانات فقط مجوز ورود به قسمت بار را دارند. یا قوانین هواپیمایی ها ممکن است در خصوص وزن و نوع قفس متفاوت باشد. دانستن این موارد به شما یاری می نماید تا بتوانید بهترین و منطقی ترین ایرلاین را انتخاب کنید.

نکته مهم: شرکت های هواپیمایی عربی، فقط مجوز حمل پرندگان را صادر می نمایند و برای حمل حیوانات دیگر مانند: گربه و سگ، ایرلاین هایی مانند ترکیش، هواپیمایی لوفت هانزا، هواپیمایی اتریشی و … را می توانید انتخاب کنید.

لازم به یادآوری است تحقیق در خصوص فرودگاه مقصد و دانستن قوانین کشور مقصد در رابطه با ورود حیوانات هم مسئله مهمی است چرا که برخی از کشورها ممکن است هنگام ورود اطلاعات و مدارک بیشتری در خصوص حیوان خانگی از شما بخواهند.

نکات و قوانینی که برای حمل حیوانات خانگی در بیشتر ایرلاین ها مشترک هستند:

معمولاً وزن قفس حیواناتی که اجازه دارند به داخل کابین بروند نباید بیشتر از 5 کیلو باشد، اما وزن قفس حیواناتی که در قسمت بار نگه داری می شوند تا 13 کیلو مجاز است.

وزن حیوانات، جزو بار مجاز مسافر حساب می گردد و در صورت اضافه بار، مسافر ملزم به پرداخت جریمه است.

حیواناتی که صاحبان آن ها نابینا یا ناشنوا هستند شامل قانون اضافه بار نمی شوند.

بستن قلاده برای حیوانات داخل قفس ممنوع است.

شما باید بعد از خرید بلیط هواپیما، همراهی حیوان خانگی را به ایرلاین مربوطه اطلاع دهید تا هماهنگی های لازم برای صدور مجوز انجام گردد.

برای بردن حیوان خانگی به داخل هواپیما چه مدارکی مورد احتیاج است؟

تنها حیوانات سالم برای حمل ونقل هوایی پذیرفته می شوند، به خاطر همین برای حمل حیوانات باید گواهی مربوط به سلامتی حیوان را تهیه کنید. (این گواهی باید از طرف یک مرکز بهداشت معتبر در کشور مبدأ تائید شده باشد)

مدارک واکسیناسیون معتبر

شناسنامه و گذرنامه حیوان (برای حیوان هایی که گذرنامه دارند)

تهیه قفس مناسب برای حیوان (قفس باید محکم و بدون چرخ باشد و برای ایستادن طبیعی حیوان به اندازه کافی بزرگ باشد)

گذاشتن آب به مقدار کافی در قفس

دادن غذای سبک و مناسب به حیوان قبل از پرواز

بیشتر هواپیمایی ها قبل از پرواز قرصی مخصوص به حیوان می دهند تا حیوان در طول پرواز به راحتی بخوابد و سروصدای کمتری داشته باشد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 813

به "چطور برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید