چگونه خود را بشناسیم

به گزارش لیتن، شناختن خود گام مهمی برای رسیدن به خوشبختی و آرامش است. برای یادگیری خود واقعی خود ، خصوصیاتی را که شما را بی نظیر می نماید ، شناسایی کنید. تأمل و مراقبه روزانه می تواند به شما یاری کند درک عمیق تری از هویت خود را پرورش دهید.

چگونه خود را بشناسیم

1.بیاموزید که با خود صادق باشید.

به گزارش خبرنگاران ، شناختن خود به معنای شناختن قسمتهای مختلف هویت، شخصیت و هستی است. هدف انتقاد از خود نیست بلکه تأیید تمام جنبه های شخصیتی شماست. امکان یادگیری چیزهای جدید در خصوص خود را باز کنید.

وقتی خودتان را ارزیابی می کنید ، به مواردی که باعث می شوند احساس ناراحتی کنید ، توجه کنید. این سیگنالهای احساسی می توانند به شما بگویند که آیا سعی دارید از موضوعی دوری کنید. آیا نسبت به آن ویژگی ناامن هستید؟ اگر چنین است ، برای غلبه بر آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

به عنوان مثال ، اگر دوست ندارید در آینه نگاه کنید ، از خود بپرسید چرا؟ آیا از نظر ظاهری خود مطمئن نیستید؟ آیا نگران سن خود هستید؟ شما ممکن است در نظر بگیرید که آیا این ترس است که می توانید آن را تسخیر کنید.

2.از خود سوالات متفکرانه بپرسید.

این دانش می تواند به شما یاری کند تا درک کنید چه چیزی شما را شاد یا استرس می نماید. می توانید از این اطلاعات برای یاری به صرف وقت بیشتر برای فعالیت ها و اهدافی که برای شما مفید هستند بهره ببرید. بعضی از سوالاتی که می توانید بپرسید عبارتند از:

-شما عاشق چه کاری هستید؟

-رویاهای شما در زندگی چیست؟

-می خواهید میراث شما چیست؟

-بزرگترین انتقاد شما از خود چیست؟

-چه اشتباهاتی مرتکب شده اید؟

-دیگران چگونه شما را درک می نمایند؟ دوست دارید چطور شما را درک نمایند؟

-الگوی شما است؟

3.به صدای درونی خود توجه کنید.

صدای درونی شما بیانگر آنچه احساس می کنید و اعتقاد دارید هستید. وقتی چیزی شما را ناامید یا شاد می نماید ، پاسخ می دهد. سعی کنید با آن صدای درونی هماهنگ شوید. این چه میگوید؟ چگونه دنیا پیرامون شما را درک می نماید؟

به سمت آینه بروید. یا با صدای بلند یا در سر خود ، آغاز به توصیف خود کنید. آیا توصیفات مثبت است یا منفی؟ آیا آنها روی نگاه شما یا اقدامات شما متمرکز شده اند؟ آیا در خصوص موفقیت ها یا شکست های خود صحبت می کنید؟

وقتی آغاز به فکر کردن منفی کردید ، خود را متوقف کنید و از خود بپرسید که چرا چنین واکنشی نشان می دهید. شرمنده کردن یا انتقاد از خود می تواند نشانه ای از دفاع شما در برابر افکار ناخواسته باشد.

این افکار مثبت و منفی نحوه دید خود را تعریف می نمایند. اگر این تصویر شخصی با آنچه شما می خواهید همسو نباشد ، ممکن است در جهت پیشرفت خود به عنوان یک شخص یا یادگیری ویژگی های جدید گام بردارید.

4.هر روز در یک دفتر بنویسید.

نوشتن به شما یاری می نماید انگیزه ها ، احساسات و اعتقادات خود را بشناسید تا بتوانید در زندگی خود اصلاحات مدبرانه ای انجام دهید. هر روز برای چند دقیقه ، آنچه را که در طول روز انجام داده اید ، احساس می کنید و فکر می کنید ، بنویسید. اگر تجربه منفی داشتید ، بنویسید که چرا روی شما تأثیر گذاشته است. اگر اشتباه کردید ، معین کنید چه کاری می توانید بهتر انجام دهید.

در نوشتن خود به دنبال الگو باشید. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که بعضی نیازها و خواسته ها را تکرار می کنید.

می توانید هر آنچه در ذهن شما است بنویسید. نوشتن آزاد به شما یاری می نماید تا افکار ناخودمطلع را باز کنید تا بتوانید آنچه شما را آزار می دهد شناسایی کنید.

5.ذهن مطلعی را در روز خود جای دهید.

ذهن مطلع عملی است که لحظه فعلی را تجربه می نماید تا به شما یاری کند افکار و اعمال خود را درک کنید. ذهن مطلعی غالباً شامل مراقبه روزانه است ، اما شامل سایر اقدامات نیز می باشد. مهمتر از همه ، این یک حالت توجه به خود و دنیایی است که تجربه می کنید.

لحظه ای وقت بگذارید و با حواس پنجگانه خود را چک کنید. آنچه را لمس می کنید ، می چشید ، می شنوید ، می بینید و بو می کنید؟

از خوردن وعده های غذایی هنگام استفاده از رایانه یا تلویزیون خودداری کنید. فقط برای غذا خوردن استراحت کنید. طعم ، بافت ، دما و احساس هر لقمه غذا را میل کنید.

هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و فقط مکث کنید و دنیای اطراف خود را مشاهده کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید احساسات اطراف خود را مشاهده کنید. چه چیزی می شنوید ، احساس می کنید ، مزه می کنید و بو می کنید؟

وقتی واکنش احساسی دارید ، خود را زیر سال ببرید. چرا چنین احساسی داری؟ علت آن چیست؟

6.تصویر بدن خود را شناسایی کنید.

سعی کنید لیستی از صفت ها را درباره نوع نگاه خود بنویسید. پس از انتها کار ، این لیست را مرور کنید. آیا این صفات منفی هستند یا مثبت؟ اگر متوجه شدید که از بدنتان تصویر منفی دارید ، سعی کنید راه های دوست داشتن بدن خود را بیابید. اعتماد به نفس در بدن شما می تواند به اعتماد به نفس در سایر قسمتهای زندگی شما نیز منتقل گردد.

سعی کنید برداشت های منفی خود را به تصورات مثبت تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر خال دارید که نسبت به آن ناامن هستید ، سعی کنید آن را یک علامت زیبایی بنامید. به یاد داشته باشید که بسیاری از بازیگران مشهور زن دارای علائم زیبایی بودند.

مواردی را در نظر بگیرید که اگر واقعاً شما را ناراضی کند می توانید منطقی تغییر دهید. اگر در خصوص آکنه ناامن هستید ، ممکن است به یک متخصص پوست مراجعه کنید یا استفاده از آرایش را بیاموزید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1327

به "چگونه خود را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خود را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید