کرملین: دعوتی برای ملاقات پوتین و همتای اوکراینی اش در واتیکان نداشتیم

به گزارش لیتن، سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد، دولت روسیه هنوز هیچ پیشنهاد رسمی قطعی از جانب کی یف برای برگزاری نشست بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین در واتیکان دریافت نکرده است.

کرملین: دعوتی برای ملاقات پوتین و همتای اوکراینی اش در واتیکان نداشتیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام نموده که دعوت نامه رسمی از جانب دولت اوکراین برای نشست میان ولودومیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اوکراین و روسیه دریافت ننموده است.

پیشتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبهیی با یک روزنامه ایتالیایی گفته بوده که واتیکان بهترین مکان برای ملاقات وی با پوتین محسوب می گردد.

یک منبع آگاه بعدا به اسپوتنیک گفت، اگر روسیه و اوکراین هر دو از واتیکان بخواهند که که در مساله سازش در دونباس میانجی گری کند، واتیکان احتمالا این درخواست را رد نمی کند.

پسکوف ادامه داد: کی یف گفته است که این اقدام می تواند یک راهکار مناسب برای نشست باشد. اگر ما همه چیز را به درستی فهمیده باشیم، نه واتیکان و نه روسیه رسما درباره این ایده که از جانب رئیس جمهوری اوکراین مطرح شده است، آگاه نشده اند. ما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این باره دریافت ننموده ایم.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: ایده ملاقات بین پوتین و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز باید به صورت کامل مورد تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پیشنهادهای آمریکا برای مصاحبه با توجه به تحریم هایی که واشنگتن علیه مسکو وضع نموده، باید مورد آنالیز قرار گیرد.

اخیرا آنتونی لینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبهیی با شبکه خبری سی.ان.ان گفته بود نمی داند که آیا پوتین به صورت رسمی دعوت نشست با بایدن را پذیرفته است یا خیر. اما دو طرف در مصاحبهها شرکت می نمایند.

پسکوف همچنین گفت: هیچ واکنش رسمی وجود ندارد. ما هنوز در حال آنالیز پیشنهادها و تجزیه تحلیل اوضاع هستیم. همان طور که می دانید این شرایط باید به طور کلی و با توجه به اظهار نظرهای همتایان ما در آمریکا درباره نشست رودررو بین پوتین و باید مورد آنالیز قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1724

به "کرملین: دعوتی برای ملاقات پوتین و همتای اوکراینی اش در واتیکان نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: دعوتی برای ملاقات پوتین و همتای اوکراینی اش در واتیکان نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید