کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر کشور ایتالیا تا تاکید مقام&zwnjهای آلمانی بر لزوم تشدید محدودیت&zwnjها

به گزارش لیتن، جدیدترین اخبار اروپا از ابتلای وزیر کشور ایتالیا به کرونا و تاکید مقام‌های بلند پایه آلمانی بر لزوم تشدید محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه سخت برای مهار کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر کشور ایتالیا تا تاکید مقام&zwnjهای آلمانی بر لزوم تشدید محدودیت&zwnjها

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا با سرعت بالا در اروپا جولان می دهد و در آستانه کریسمس نگرانی های زیادی را در بین شهروندان و مقامات اروپایی ایجاد نموده است.

درخواست مقام های بهداشتی و سیاسی آلمان برای اعمال قرنطینه سخت

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نهادهای بهداشتی بلند پایه در آلمان از جمله کریستین دروستن، ویروس شناس برجسته آلمان و همچنین رئیس انستیتو رابرت کخ از عرصه سیاسی درخواست کردند که زندگی عمومی شهروندان را حداقل تا 10 ژانویه تا حد زیادی محدود نمایند. این دانشمندان و متخصصان برجسته آلمانی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که می خواهند شمار بالای مبتلایان جدید را با یک قرنطینه سخت سریع و آشکار کاهش دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بهداشتی بلند پایه حزب سوسیال دموکرات و از مشاوران کرونایی دولت آلمان، و ینز اشپاهن، وزیر بهداشت هم با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید خواهاناعمال قرنطینه سخت در کشورشان شده اند.

فرانک مونتگومری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم خواهان محدودیت های سختگیرانه تر برای مهار کرونا شده است.

423 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14054 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24ساعت اطلاع داد . 423 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری در انگلیس

طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در انگلیس به عنوان اولین کشور غربی آغاز شده است.

به نوشته بی بی سی به عنوان اولین شخص در جهان از زمان تایید واکسن مشترک شرکت های بیونتک و فایرز مارگارت کینان یک زن نود ساله انگلیسی این واکسن را دریافت کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در مجموع قرار است حدود 6 میلیون نفر این واکسن را در انگلیس دریافت نمایند. دولت اعلام نموده افراد بالای هشتاد سال، کارمندان ساکنان خانه های سالمندان و به ویژه کارکنان و پرسنل پزشکی از اولویت های دریافت واکسن کرونا هستند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از یک گام عظیم رو به جلو صحبت کرد است. 50 کلینیک در انگلیس به عنوان مرکز تزریق واکسن آماده کار هستند.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده که همه مناطق انگلیس دوزهای واکسن خود را دریافت نموده اند.

جانسون هم زمان با آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در این کشور اعلام نموده است: من به دانشمندانی که این واکسن را فراوری نموده اند، به شهروندانی که در آزمایش های بالینی این واکسن شرکت نموده و سرویس بهداشت ملی NHS که بی وقفه در این راستا کوشش نموده است افتحار می کنم.

انگلیس قرار است تا خاتمه سال حدود 4 میلیون دوز واکسن کرونا ساخت شرکت های بیونتک و فایرز را دریافت کند. به این ترتیب 2 میلیون نفر واکسینه خواهند شد. هر نفر برای حمایت در برابر کرونا به دو دوز واکسن احتیاج دارد.

ابتلای وزیر کشور ایتالیا به کرونا

لوسیانا لامورجس، وزیر کشور ایتالیا هم به کرونا مبتلا شده است. وزیر کشور ایتالیا و دو تن از اعضای کابینه بعد از آگاه شدن از این خبر از یک نشست دولتی در رم به قرنطینه رفتند. وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری ایتالیا که در این نشست در دو طرف وزیر کشور نشسته بودند هم به قرنطینه رفتند.

بر اساس اطلاعات دولتی جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هیچ گونه ارتباط نزدیکی با وزیر کشور خود نداشته است و احتیاجی به رفتن به قرنطینه ندارد. البته کونته احتیاطا تحت مراقبت پزشک واقع شده است و اینکه آیا به دلیل شیوع کرونا در کابینه اش در نشست سران اروپایی روزهای پنج شنبه و آدینه حاضر می شود هنوز تعیین نیست.

شرایط اضطراری در چک تمدید می گردد

دولت چک هم اعلام نموده می خواهد شرایط اضطراری کرونایی در این کشور را تا 11 ژانویه تمدید کند. این تصمیم را کابینه دولت در روز دوشنبه اتخاذ نموده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی چک شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور همچنان در حال افزایش است و از آغاز این بحران تا به حال 546833 نفر به کرونا مبتلا شده و 8902 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

هشدار مدیر کل بهداشت فرانسه درباره اوضاع وخیم کرونایی

در فرانسه هم آمار مبتلایان جدید به کرونا همچنان بالا است. ژروم سالومون مدیرکل بهداشت فرانسه در سخنانی هشدار دهنده گفته است: با وجود همه کوشش های ما اما همچون سابق خطر گسترش این بحران بالا است. فرانسه همچنان از این هدف که آمار مبتلایان روزانه اش به زیر 5 هزار نفر برسد دور است. به گفته وی به طور میانگین روزانه بیش از 10 هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا می شوند.

مرکل: محدودیت های فعلی برای مهار کرونا کافی نیست

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اقدامات و محدودیت های فعلی برای مهار کرونا را برای عبور از زمستان کافی ندانسته است. وی خواهان بحث ها و مشاوره هایی در این زمینه قبل از کریسمس شد.

حزب سبز آلمان هم محدودیت های بیشتر را برای مهار کرونا در کشورش لازم دانسته است.

نخست وزیر ایالت بادن -وورتمبرگ آلمان هم خواهان تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا شده است.

تمدید قرنطینه در یونان

کشور یونان هم به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا قرنطینه اعمال شده در این کشور را تا 7 ژانویه تمدید می نماید. این خبر را سخنگوی دولت یونان اعلام نموده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2295908 نفر به کرونا مبتلا شده و 55521 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1742557 نفر به کرونا مبتلا شده و 60606 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1737960 نفر به کرونا مبتلا شده و 61434 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1715700 نفر به کرونا مبتلا شده و 46646 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1200006 نفر به کرونا مبتلا شده و 19539 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1366

به "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر کشور ایتالیا تا تاکید مقام&zwnjهای آلمانی بر لزوم تشدید محدودیت&zwnjها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر کشور ایتالیا تا تاکید مقام&zwnjهای آلمانی بر لزوم تشدید محدودیت&zwnjها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید