کشف گنجینه ای از سکه های 2000 ساله در ولز

به گزارش لیتن، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کشف گنجینه ای از سکه های 2000 ساله در ولز صورت گرفت.

کشف گنجینه ای از سکه های 2000 ساله در ولز

جویندگان گنج مجموعه ای از سکه های طلا را در زمینی واقع در ولز کشف نموده اند که نخستین پول متعلق به عصر آهن محسوب می گردد و تا به امروز نمونه ای از آن در این کشور کشف نشده بود.

این 15 سکه که تقریبا سالم هستند، در زمانی بین 60 پیش از میلاد تا 20 پیش از میلاد ضرب شده اند. این نوع سکه ها با عنوان استاتر شناخته می شوند که واحد پول رایج یونان باستان بوده است. روی یک سمت این سکه ها سر آپولون ایزد یونانی به همراه تاج گل و بر سمت دیگر دو ارابه اسب به تصویر کشیده شده است.

احتمالا قبیله Corieltavi که در عصر آهن ساکن این منطقه بودند، از این سکه ها استفاده می کردند.

افرادی که با دستگاه فلزیاب این سکه های طلای باستانی را کشف کردند، به مسئولان باستان شناسی ولز اطلاع رسانی کردند. مسئولان هم در هفته جاری خبر کشف این گنجینه طلا را اعلام کردند.

یکی از این جویندگان طلا با انتشار بیانیه ای درباره این اکتشاف شرح داد: کشف یک سکه طلای استاتر همواره یکی از آرزوهای من بوده است. خوشحالیم که دریافتیم این نخستین مجموعه از سکه های طلای عصر آهن کشف شده در ولز است.

کشف سکه های متعلق به این دوره از تاریخ در ولز به ندرت اتفاق می افتد؛ چرا که قبیله های عصر آهن معمولا از پول خارجی استفاده نمی کردند. تحقیقات قبلی نشان می دهد که این جزیره در فاصله قرن اول پیش از میلاد تا قرن اول میلادی یک مرکز مهم مذهبی بوده است. از این رو کارشناسان معتقدند که شاید این سکه ها به عنوان پیشکش برای خدایان مورد استفاده قرار می گرفتند.

این مجموعه سکه ها در موزه ای واقع در شهر انگلسی به نمایش گذاشته خواهند شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2336

به "کشف گنجینه ای از سکه های 2000 ساله در ولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای از سکه های 2000 ساله در ولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید