کلیسای جامع بشارت مسکو، بنایی با گنبدهای طلایی

به گزارش لیتن، یکی از انواع ساختمان هایی که در مسکو خیلی زیاد وجود دارد و شما به تعداد دفعات زیاد در زمان سفرتان به پایتخت روسیه آن ها را خواهید دید، کلیساها هستند. یکی از این کلیساها که اتفاقا بسیار مشهور هم هست، کلیسای جامع بشارت مسکو (The Cathedral of the Annunciation) است. این کلیسای بسیار معروف روسی در قرن 14 میلادی بر روی تپه بروویتسکی در محوطه کرملین ساخته شد. این کلیسای معروف امروزه یکی از جاذبه های بسیار معروف شهر مسکو است که تقریبا هر کسی که به آن سفر می کند، از این کلیسا هم بازدید می کند. از آن جایی که سفر به مسکو در این روزهای گرم تابستان از هیچ کسی دور نیست، پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، کلیسای جامع بشارت مسکو را مورد آنالیز قرار دهیم.

کلیسای جامع بشارت مسکو، بنایی با گنبدهای طلایی

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان احتیاج دارید.

کلیسای جامع بشارت، ساختمانی با گنبدهای طلایی

گفتیم که مسکو پر است از کلیساهای مختلف و فراوانی که هر کدام امروزه خود دیگر تبدیل به جاذبه ای جذاب و دیدنی شده اند. کلیسای جامع بشارت مسکو از همان کلیساهای بسیار معروفی است که بدون شک بدون این که اسمش را بدانید، بارها آن را در عکس های مختلف از کشور روسیه و شهر مسکو دیده اید! مهم ترین ویژگی و فاکتوری که در ظاهر این کلیسای تاریخی چشم ها را به خود خیره می نماید بدون شک گنبدهای طلایی آن مخصوصا در زمانی است که آفتاب به صورت مسقیم بر روی آن می تابد و نوری کاملا طلایی و خیره نماینده از آن ساطع می نماید. دقیقا به همین خاطر است که به آن کلیسای گنبد طلایی مسکو هم گفته می گردد. البته محل قرار گیری این کلیسا هم در شهرت و هم در خصوص توجه قرار دریافتش کم بی تاثیر نبوده است. وقتی برای اولین بار کلیسای جامع بشارت مسکو را می ساختند، محل قرار گیری آن بر روی تپه بروویتسکی بود که امروزه در میدان سرخ مسکو و در انتهای قسمت جنوبی آن و کاملا در محوطه معروف کرملین قرار گرفته است. برای بازدید از این کلیسا می توانید از میدان کاتادرال مسکو بلیط بازدید از این جاذبه را تهیه کنید و با این یک بلیط، از این 3 جاذبه دیگر هم بازدید کنید.

مسافر مسکو هستید و یا قصد دارید که در آینده به شهر مسکو سفر کنید؟ بدون شک یکی از جاذبه هایی که در این شهر از آن دیدن خواهید کرد، کلیساهای بی شمار این شهر از جمله کلیسای جامع بشارت است. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند! را حتما در این رابطه مطالعه بفرمایید.

شما می توانید اگر بخواهید از ساعت 10 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر از این کلیسا بازدید کنید. پیشنهاد می کنیم که برای مدیریت زمان خود در هنگام بازدید از کلیسای جامع بشارت مسکو از گنبدهای چندگانه این کلیسا، نقوش مذهبی، موزه کلیسا و پیچیدگی های معماری این کلیسا بازدید نمایید. همچنین برای اطلاع از برنامه های مختلف این کلیسا و دیگر اطلاعاتی که لازم دارید می توانید به وب سایت رسمی کلیسای جامع بشارت مراجعه نمایید تا هر آن چه را که می خواهید به صورت آنلاین در آن ببینید. از ویژگی های داخلی و خارجی کلیسا که بگذریم، باید این نکات را درباره آن بدانید که این کلیسا همانطور هم که بالاتر اشاره کردیم در محوطه کرملین قرار گرفته و به همین خاطر، 2 کلیسای معروف دیگر در مسکو به نام های کلیسای جامع آرچ انجل و کلیسای جامع دورمیشن نیز در اطراف آن قرار گرفته که می توانید به واسطه این نزدیکی از این کلیساها هم دیدن نمایید.

  • آدرس: Moscow, Russia, 103073

نکاتی درباره کلیسای جامع بشارت مسکو

مروری کوتاه بر تاریخچه کلیسای جامع بشارت مسکو

بنای اولیه این کلیسا که امروزه یکی از پر بازدیدترین کلیساهای مسکو و بناهای مذهبی دنیا است، در سال 1397 و در آغاز آغاز قرن 14 میلادی به دستور دوک کبیر واسیلی اول برای پیروان مسیحیت در شاخه ارتدوکس ساخته شد. البته کمتر از یک قرن بعد یعنی در سال 1484 میلادی، کلیسایی که امروزه ما آن را به عنوان کلیسای جامع بشارت مسکو می شناسیم، پدید آمد. اگر برایتان سوال است که بر سر کلیسای اولی که در این محل ساخته شد، چه بلایی آمد؟ باید بگوییم که زمانی که ایوان سوم در روسیه به قدرت رسید دستور داد تا جای کلیسایی که پدر عظیم معروفش دستور ساخت آن را داد، یک کلیسای جدید با ساختمانی دیگر بسازند. این دستور ایوان سوم درست در زمانی دارای حاصل و نتیجه بود که 5 سال از صدور آن می گذشت. واضح تر که بگوییم، مصادف با سال 1489 میلادی بود که بالاخره بعد از ساخت و سازها و پلان های مختلفی که معماران بسیار مجرب روسی و اروپایی با استفاده از شاخصه های طراحی مرسوم در بین یونانی ها و روسی ها بود، توانستند تا ساختمان کلیسای جامع بشارت مسکو را به اتمام برسانند.

البته پس از این فرایند های ساخت و ساز کلیسا جامع بشارت به انتها نرسید! در قرن 16 میلادی یعنی نزدیک به 2 قرن بعد از ساخته شدن ساختمان جدید، ایوان چهارم دستور داد تا این کلیسا را مجددا مورد بازسازی ویژه قرار دهند و استحکامات آن را مورد آنالیز مجدد قرار دهند. با آغاز فاز جدید بازسازی ها در کلیسای جامع بشارت مسکو این بار در محوطه آن، 4 کلیسای کوچک و عظیم دیگر به اطراف آن اضافه شد که به صورت مجزا هر کدام از آن ها دارای گنبدی مجزا بودند که بر روی هم رفته جلوه زیبایی به کلیسا می داد. مجموع این گنبدها، به عدد 9 می رسید که همه آن ها هم به رنگ طلایی بودند و به همین خاطر، کلیسای جامع بشارت شهر مسکو به کلیسای گنبدهای طلایی هم معروف شده است. این شرح درباره رواق های طلایی کلیسای جامع بشارت مسکو لازم است که بدانید تا قبل از اضافه شدن گنبدهای جدید، این کلیسا تنها 3 گنبد در خود داشته است.

از جاذبه های بیرونی کلیسا این بار صرف نظر می کنیم و شما را با خود در آنالیز بعضی از جاذبه ها و شاخصه های دیدنی داخل کلیسا دعوت می نماییم. از دیدنی ترین و جذاب ترین دیدنی های داخلی این کلیسا می توانیم به سراغ رواقی برویم که در ضلع جنوبی کلیسا قرار گرفته است. این رواق به روایت کسانی که از آن تا به حال دیدن نموده اند یکی از جذاب ترین بخش هایی است که در داخل این کلیسا می توانید از آن بازدید نمایید! البته این رواق را باید راوی بسیاری از داستان های تاریخی که در روسیه تزاری به وقوع پیوسته هم بدانیم! در بین مسیحیان ارتودوکس رسم است که بیشتر از 3 بار نمی توانند ازدواج نمایند و با این اوصاف، پادشاه معروف روس ها یعنی ایوان مخوف تصمیم داشت تا برای بار چهارم در زندگی خود ازدواج کند.

با این که بعد از مطرح شدن تصمیم پادشاه، شورای کلیسا به شدت با این کار او مخالف بود اما به ناچار با این ازدواج موافقت نموده و تن به این ازدواج دادند اما در عوض حق حضور تزار در مراسم های مذهبی که در کلیسا برگزار می شد را سلب کردند و در عوض، او هم این رواق بسیار زیبا و چشمگیر را ساخت تا از آن بتواند مراسم های مذهبی که در کلیسا در جریان است را به صورت خصوصی و از طریق این رواق ملاحظه نماید. تصویر ایوان مخوف از مراسم های کلیسا، از پشت یک شیشه مشبک و در این صندلی ویژه بود.

جاذبه های اطراف کلیسای جامع بشارت

به خاطر جانمایی که کلیسای جامع بشارت دارد، شمامی توانید بیین 1 تا 2 ساعت برای بازدید از این جاذبه زمان بگذارید و بعد به سراغ جاذبه های دیگر در نزدیکی این کلیسا بروید. از آن جایی که کلیسای بشارت در میدان معروف سرخ مسکو و در محوطه کرملین قرار گرفته است، می توانیم دیدنی های بسیار را به شما معرفی نماییم که از آن ها بازدید به عمل آورید. بیشتر این جاذبه ها به صورت کلی در محوطه کرملین و میدان سرخ مسکو قرار گرفته اند که شما می توانید با خرید آنلاین پروزا مسکو و رزرو هتل در مسکو از همه آن ها بازدید نمایید.

محوطه کرملین از جاذبه های اطراف کلیسای جامع بشارت مسکو

وقتی از کرملین صحبت می کنیم همه سریعا به یاد کاخ معروف کرملین که امروزه دستورهای سیاسی این کشور هم از آن صادر می گردد، می افتند اما محوطه کرملین به مجموعه جاذبه هایی اشاره می نماید که در این منطقه وجود دارد. در محوطه کرملین مجموعه ای از ساختمان های دولتی، کاخ ها، بناهای تاریخی و انواع مختلفی از کلیساها وجود دارد که همه آن ها را می توانید یکی پس از دیگری در آن بازدید کنید.

میدان سرخ مسکو، یکی از میدان های نزدیک به کلیسیا جامع بشارت

دیگر محوطه ای که می خواهیم در اطراف این جاذبه به شما معرفی نماییم، میدان بسیار معروف سرخ مسکو است. اغلب اوقات بیشتر جاذبه هایی که به شما معروف می کنیم، در میدان سرخ پایتخت روسیه قرار گرفته اند و امروزه به مکانی برای کنار هم قرار دریافت مردم تبدیل شده است. در میدان سرخ مسکو می توانید از دروازه میدان سرخ مسکو و بسیاری از جاذبه های بیشمار دیگر در اطراف این جاذبه دیدن نمایید.

تا به حال به شهر مسکو سفر نموده اید؟ از کلیسای جامع بشارت بازدید نموده اید؟ تجربه خودتان را برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1028

به "کلیسای جامع بشارت مسکو، بنایی با گنبدهای طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع بشارت مسکو، بنایی با گنبدهای طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید