کلینتون: ترامپ آمادگی دفاعی آمریکا در مقابل دشمنانش را تضعیف نموده است

به گزارش لیتن، وزیر خارجه سابق آمریکا از دولت فعلی برای تخصیص بودجه دفاعی به تسلیحات قدیمی و کاستن از آمادگی دفاعی این کشور در مقابل دشمنان انتقاد کرد.

کلینتون: ترامپ آمادگی دفاعی آمریکا در مقابل دشمنانش را تضعیف نموده است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه سابق آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل ناکامی و شکست در حفظ آمادگی این کشور برای مقابله با تهدید های جدید در عرصه جهانی انتقاد کرد.

هیلاری کلینتون در مطلبی که در نشریه فارین افرز منتشر شد، ضمن انتقاد از هزینه های گزاف پنتاگون بر روی سامانه های تسلیحاتی قدیمی، از کنگره آمریکا خواست تا بودجه هزینه های دفاعی را مورد آنالیز قرار دهد، زیرا نظر به دشمنان فعلی آمریکا و با توجه به سامانه های تسلیحاتی هزینه بر این کشور که به دروان جنگ سرد بر می شود، آمریکا قادر به رویارویی با دشمنان خود در صورت ضرورت نخواهد بود.

کلینتون خواهان تجدید نظر در بودجه داخلی و نیز دیپلماسی خارجی دولت شد و افزایش سرمایه گذاری ها و تقویت صنایع استراتژیک را از مهمترین اقدامات ضروری در برهه کنونی دانست. وزیر خارجه سابق آمریکا گفت رقابت امروز یک مسابقه نظامی سنتی جهانی با استفاده از زور و قدرت نیست.

نامزد سابق دموکرات ها در انتخابات 2016 از تخصیص بی رویه بودجه به تسلیحات قدیمی انتقاد کرد و با تأکید بر تهدید های جدیدی مانند حملات سایبری، خواهان کاهش بودجه بعضی از سیستم های تسلیحاتی هزینه بر، به نفع پذیرش یک رویکرد جامع و مدرن تر شد.

کلینتون یادآور شد که آمریکا به لطف سیاست های دونالد ترامپ در عرصه دفاعی در راستا نادرستی گام برمی دارد و سوء مدیریت رئیس جمهور فعلی موجب راهنمایی بودجه دفاعی پنتاگون به سوی تسلیحات قدیمی شده است. رویکری که آمریکا را در عرصه رقابت بین الملل در مقابل رقبای خود دست بسته می نماید. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1315

به "کلینتون: ترامپ آمادگی دفاعی آمریکا در مقابل دشمنانش را تضعیف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینتون: ترامپ آمادگی دفاعی آمریکا در مقابل دشمنانش را تضعیف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید