واشنگتن چین را به قطع دسترسی به سیستم اقتصادی آمریکا تهدید کرد

به گزارش لیتن، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نمود، اگر پکن تحریم های جدید علیه کره شمالی را به اجرا در نیاورد، واشنگتن باید تحریم های مالی علیه خود چین نیز اعمال کند.

واشنگتن چین را به قطع دسترسی به سیستم اقتصادی آمریکا تهدید کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا بیان کرد یکی از تحریم های اقتصادی مورد نظر علیه چین قطع دسترسی پکن به سیستم اقتصادی آمریکا است.

منوچین افزود: جنگ اقتصادی علیه کره شاقتصادی تاثیر گذار خواهد بود. ما این پیغام را به همه کس که می خواهد تجارت با کره شاقتصادی انجام دهد ارسال نموده ایم که در صورت تجارت با پیونگ یانگ ما دیگر با آنها تجارت نخواهیم داشت.

همچنین اد روس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد: من معتقدم که پاسخ آمریکا و متحدانمان باید بسیار کوبنده باشد. ما باید از هرگونه نفوذی برای اعمال فشار بیشتر علیه این رژیم حیله گر استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش از واشنگتن خواست که در صورت همکاری چین با کره شاقتصادی، بانک های چینی را هدف قرار دهد.

روس تاکید نمود که زمان در حال سپری شدن است.

هم چنین به تازگی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشته که آمریکا به دنبال قطع تبادلات تجاری با کشورهایی است که با کره شاقتصادی داد و ستد دارند.

کره شاقتصادی تاثیر کمی بر تبادلات تجاری دنیای دارد و صد و نوزدهمین کشور در زمینه صادرات اقتصادی در دنیا محسوب می گردد. صادرات این کشور کمونیستی در سال سه میلیارد دلار است که شامل زغال سنگ، مواد نفتی و سایر موارد می گردد که همان هم با تحریم های سازمان ملل به کمتر از دو سوم کاهش یافته است. این کشور به شدت به وارداتی با حجم 5 / 3 میلیارد دلار وابسته است.

در میان کشورهایی که با کره شاقتصادی رابطه تجاری دارند، چین، هندوستان و پاکستان سه شریک تجاری بزرگ و اصلی در زمینه صادرات هستند درحالیکه چین، هندوستان، روسیه و تایلند سه وارد کننده از کره شاقتصادی هستند.

در دوره اخیر رابطه میان چین و آمریکا رو به وخامت رفته و روابط واشنگتن با روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز هر روز بدتر شده است.

دونالد ترامپ مکررا چین را به خاطر عدم اقدام مناسب در قبال کره شاقتصادی مورد انتقاد قرار می دهد.

تنش میان کره شاقتصادی و آمریکا در پی ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 604

به "واشنگتن چین را به قطع دسترسی به سیستم اقتصادی آمریکا تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن چین را به قطع دسترسی به سیستم اقتصادی آمریکا تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید