یک شاه نقش دیدنی در رحیل ، نقش ننه قمر را هر بازیگری نمی توانست بازی کند

به گزارش لیتن، این شب ها سریال رحیل از تلویزیون پخش می گردد در این یادداشت نگاهی با بازی ثریا قاسمی شده؛ سریالی که درباره حضور و تاثیر زنان در تاریخ معاصر است.

یک شاه نقش دیدنی در رحیل ، نقش ننه قمر را هر بازیگری نمی توانست بازی کند

خبرنگاران؛ زهرا خدادوست: سریال رحیل از جمله سریال های تازه تلویزیون است که در کنار بازیگران جوان جمعی از بازیگران پیشکسوت خاطره ساز را در نقش هایی کلیدی قرار داده است. کاظم هژیرآزاد، فرخ نعمتی و ثریا قاسمی از جمله پیشکسوتانی هستند که حضوری اثرگذار در رحیل داشته اند.

مجموعه رحیل حول محور بانوان می چرخد و حرف اول و آخر را آنان می زنند و هرچند سرگرد زمان خان توپ و تشرها را می زند و بگیر و ببندها را انجام می دهد، اما او تحت تسلط همسرش بیتاج است. در حقیقت نقشه ها را او می کشد و سرگرد تنها اطاعت امر می نماید. بیتاج هرجا که قدرت زنانگی اش نمی تواند کارساز باشد، به جادو جنبل متوسل شده و به وسیله نیروهای اهریمنی سلطه خودش بر همسر، شفیق و دیگران توسعه می دهد. شمامه نیز با وعده و وعید واهی بیتاج، در آرزوی ازدواج با ولیعهد قاجار و ملکه ایران شدن، فریب او را خورده و در کاخ به عنوان جاسوس وی حضور پیدا نموده است.

حضور ناگهانی و بی مقدمه شمامه به کاخ و اتاق ولیعهد، جای سوال داشت، اما تعیین شد که بیتاج برای سوءاستفاده از وی، راه ورودش به کاخ را هموار نموده است، وگرنه در آشفته ترین زمان نیز نمی توان به راحتی وارد کاخی شد.

ورود ثریا قاسمی در نقش ننه قمر به سریال رحیل به بهانه یافتن همسری مناسب از بین خدمتکاران برای تنها پسرش، توجیه دارد، زیرا او سابقه خدمت در این کاخ را داشته و به عنوان قابله چند شاهزاده قاجاری را به جهان آورده است. ننه قمر مورد احترام است و رفتار زینت الملوک و بقیه خدمه این مهم را به خوبی نشان می دهد. محا هرچند دختری باکیاست و سیاست است، اما در کنارش زنان با قدرتی وجود ندارند و بیشتر خدمه هستند...

ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت و کاربلدی است که با کیفیت بالا نقش ننه قمر را بازی نموده. به نظر ورود ننه قمر به کاخ نمی تواند فقط برای انتخاب همسر برای پسرش باشد و ثریا قاسمی چنان ننه قمر را به عنوان فردی قوی و محبوب در روند جریان داستان تاثیرگذار نموده که درستی انتخاب او را متبادر می نماید.

در جمع مردان سریال رحیل، بازیگران با تجربه و کاربلدی مانند فرخ نعمتی و کاظم هژیرآزاد حضور داشتند، اما جای خالی یک پیشکسوت در جمع زنان به شدت احساس می شد که با ورود ثریا قاسمی در نقش ننه قمر در این بخش هم تا حدودی تعادل برقرار شده است.

در صحنه ای از مجموعه رحیل، ننه قمر با شنیدن نام محا کمی دگرگون می گردد. تعیین است که او را می شناسد و از گذشته اش اطلاعاتی دارد و ثریا قاسمی چنان با میمیک صورت و زبان بدن، این پلان ها را ادا نموده که میتواند کلاس بازیگری برای جوان ترها باشد.

رامین عباسی زاده تهیه کننده سریال رحیل پیشتر در سریال هایی همانند پلیس جوان و او یک فرشته بود بازیگرانی جوان مثل شهاب حسینی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی و بهاره افشاری را کنار باتجربه هایی مثل سعید نیکپور، پروانه معصومی، مرتضی ضرابی و همچنان ثریا قاسمی به کار گرفته بود و البته همین تعامل باعث گشت که این روزها همان بازیگران جوان به توانمندهای بازیگری بدل شوند. در سریال رحیل نیز جوانترهایی مثل ریحانه رضی و علی عباسی زاده را داریم که درکنار ثریا قاسمی و فرخ نعمتی و کاظم هژیرآزاد، فرصت آموزش عملی پیدا نموده اند و اگر قدری ذکاوت داشته باشند قطعا از این همکاری، توشه ای پر و پیمان خواهند برد.

باید حوصله پیشه کرد و قسمت های مختلف مجموعه رحیل را با دقت و وسواس به دیدن نشست تا کیفیت و جزییات بازی های پیشکسوتانی مثل ثریا قاسمی و... را درک کرد. چه خوب می گردد که به مانند رحیل، سریال سازان دیگر چه در تلویزیون و چه در پلتفرم ها قدر پیشکسوتان بازیگری را بدانند و نقش های کلیدی خود را به بازیگران باسابقه بسپارند تا هم سطح بازیگری سریالها بالا برود و هم مخاطبان لذت ببرند از دیدنی نقش آفرینی های مجذوب کننده.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2342

به "یک شاه نقش دیدنی در رحیل ، نقش ننه قمر را هر بازیگری نمی توانست بازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شاه نقش دیدنی در رحیل ، نقش ننه قمر را هر بازیگری نمی توانست بازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید