یک ماه شبکه های اجتماعی را ترک کنید!

انجمن سلطنتی سلامت عمومی انگلیس از کاربران شبکه اجتماعی خواسته که در ماه جاری میلادی (سپتامبر) کمتر در شبکه های اجتماعی وقت بگذرانند.

یک ماه شبکه های اجتماعی را ترک کنید!

به گزارش خبرنگاران، مخاطبان این کمپین که سپتامبر بدون شبکه های اجتماعی (Scroll Free September) نام دارد، کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و اسنپ چت هستند.

کارشناسان این انجمن معتقدند که دوری از این شبکه های اجتماعی باعث بهبود کیفیت خواب، روابط انسان ها و حس سلامت و خوشی می گردد.

خدمات بهداشت و درمان ملی انگلیس (ان اچ اس) از برجسته کردن نقش رسانه های اجتماعی در افزایش مسائل روانی در جوانان حمایت نموده است.

در این کمپین از معتادان به شبکه های اجتماعی خواسته گردیده که گوشی های موبایل خود را کنار بگذارند و کمتر در شبکه های اجتماعی فعالیت نمایند.

سال گذشته میلادی، انجمن سلطنتی سلامت عمومی در تحقیقی از حدود 1500 نفر در سنین 11 تا 25 سال خواست تا خلق و خوی خود را در زمان استفاده از پنج شبکه اجتماعی محبوب شان ثبت نمایند. براساس نتیجه این تحقیق به نظر می رسد، دو شبکه اجتماعی اسنپ چت و اینستاگرام بیش از همه بر اضطراب و خودکم بینی افراد تاثیر داشته است.

در این آنالیز از هر 10 نفر، هفت نفر گفته بودند که اینستاگرام باعث گردیده که تصویر خیلی بدی از بدنشان داشته باشند و نیمی از شرکت نمایندگان 14 تا 24 ساله گفتند که اینستاگرام و فیسبوک حس اضطراب را در آن ها تشدید نموده است. همچنین دو سوم از شرکت نمایندگان هم گفتند که فیسبوک خشونتِ آنلاین را افزایش داده است.

بر اساس یافته های انجمن سلطنتی سلامت عمومی، نیمی از کاربران 18 تا 34 ساله گفته اند ترک یکباره شبکه های اجتماعی تاثیر مثبتی بر خواب آنها داشته و روابط آنها را در دنیای واقعی بهتر نموده است.

حدود نیمی از این افراد (47 درصد) هم معتقد بودند که این کار در کل برای سلامت آنها سودمند بوده است.

شرلی کرامر از انجمن سلطنتی سلامت عمومی می گوید: هرچند شبکه های اجتماعی با متصل کردن آدم ها به یکدیگر، توانایی زیادی برای تاثیر مثبت بر سلامت روان و احساس رضایت از زندگی دارند اما برای بسیاری از جوانان تاثیر آن در مجموع زیان آور بوده است.

سرتان در موبایل نباشد

به گزارش بی بی سی، در این کمپین توصیه گردیده که اگر ترک کامل اعتیاد از شبکه های اجتماعی برای بعضی ها خیلی سخت است، آنها سعی نمایند که میزان استفاده خود را محدود نمایند.

توصیه هایی که برای کم کردن وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی در این کمپین مطرح گردیده است:

- وقتی در مراسم و مناسبت های اجتماعی شرکت می کنید به هیچ عنوان از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

- بعد از ساعت 6 بعد از ظهر از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

- اکانتهای شخصی را در محل کار یا مدرسه چک نکنید

- شبکه های اجتماعی را قبل از خواب و در رختخواب ممنوع کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک ماه شبکه های اجتماعی را ترک کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماه شبکه های اجتماعی را ترک کنید!"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید