6 تا از برترین جاذبه های تاریخی تفلیس

به گزارش لیتن، تفلیس در طول تاریخ چند صد ساله خود بارها بین قدرت های مختلف دست به دست شده و روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است . تفلیس بعد از بنیان گذاری در قرن پنجم میلادی در گذر زمان تحت سلطه حاکمان رومیان باستان ، اشکانیان ، ساسانیان ، سلجوقیان ، اعراب ، مسلمانان ، مغول ها و شوروی بوده تا اینکه در سال 1918 میلادی به استقلال رسیده است . تفلیس پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر این کشور می باشد . در این شهر جاذبه های تاریخی متعددی وجود دارد که هر کدام از ان ها می توانند روایتگر بخشی از تاریخ و پیشینه پربار این شهر باشند . با خبرنگاران همراه باشید تا با 6 تا از برترین جاذبه های تاریخی تفلیس آشنا گشت .

6 تا از برترین جاذبه های تاریخی تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

برترین جاذبه های تاریخی تفلیس

قلعه ناریکالا تفلیس

قلعه ناریکالا یکی از جذاب ترین دیدنی های تفلیس است که با دو بخش با دیواره های بلند بین باغ گیاه شناسی تفلیس و حمام های گوگردی بر بلندای شهر تفلیس واقع شده است . این قلعه قدیمی ترین بنای موجود در پایتخت گرجستان است که در قرن چهارم میلادی ساخته شده و در قرن هفتم گسترش یافته است . قلعه تاریخی ناریکلا در گذر زمان بارها مورد بازسازی قرار گرفته است . بازدید از این قلعه برای تمامی مراجعه کنندگان از جمله گردشگران تور گرجستان رایگان می باشد .

کلیسای متخی تفلیس

کلیسای متخی یکی از معروف ترین کلیساهای شهر تفلیس است که در نیمه دوم قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است . این کلیسای ارتدوکس گرجی در خیابان متخی در بخش قدیمی تفلیس در لبه سنگی رودخانه کورا واقع شده است . کلیسای متخی در عمر چند صد ساله خود چندین بار دستخوش تغییرات شده و مورد آسیب و بازسازی قرار گرفته است . حتی این کلیسا در زمان سلطه شوروی بر تفلیس مدتی بسته بود و مدتی را نیز تغییر کاربری داد . کلیسای متخی با دیگر کلیساهای تفلیس از نظر سبک معماری متمایز می باشد . این کلیسا دارای سقفی گنبدی شکل و سازه ای مربعی ، آجری و بلند است .

مسجد جامع تفلیس

مسجد جامع از دیگر جاذبه های تفلیس است که می توان در لیست برترین جاذبه های تاریخی این شهر جای داد . این مسجد به عنوان تنها مسجد فعال تفلیس در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . در بنای مسجد جامع تفلیس از ترکیب سبک معماری اسلامی و گوتیک استفاده شده است . این مسجد در بخش قدیمی تفلیس در خیابان بوتانیکال شماره 32 واقع شده و به قلعه تاریخی ناریکالا نزدیک می باشد . شاید برایتان جالب باشد که بدانید در مسجد تفلیس سنی و شیعه در کنار یکدیگر به عبادت می پردازند . بازدید از مسجد جامع شهر تفلیس رایگان می باشد .

کلیسای سیونی تفلیس

کلیسای ارتدوکس گرجی سیونی در قرن پنجم میلادی به دستور پادشاه واختانگ گرگسالی ساخته شده است . کلیسای سیونی یکی از قدیمی ترین کلیساهای گرجستان است . این کلیسا در خیابان سیونی واقع شده است . کلیسای سیونی قبل از ساخت کلیسای سامبا تفلیس اصلی ترین و بزرگترین کلیسای گرجستان بود اما با تاسیس کلیسای جامع تثلیث در سال 2004 میلادی این عنوان از کلیسای سیونی سلب شد . این کلیسا در گذر قرن ها چندین بار در طی حملات دشمنان و پدیده های طبیعی تخریب شده اما دوباره با همت مسئولان بازسازی شده است .

بازار درای بریج تفلیس

برای گردشگران تور گرجستان بازار درای بریج یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغات تفلیس و صنایع دستی و هنری کشور گرجستان است . گردشگران با حدود 20 دقیقه پیاده روی از میدان آزادی تفلیس به بازار درای بریج خواهند رسید . اگر آب و هوا مساعد باشد این بازار در تمامی روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر برپا می باشد . هنرهای دستی ، ظروف نقره ای و شیشه ای نقاشی ، صنایع دستی چوبی ، ظروف روسی ، مبلمان قدیمی روسی ، تابلو ، مدال های دوران شوروی ، زیورآلات نقره ، لوازم تزئینی ، رومیزی ، آکاردئون ، سماور و لوازم برقی ، فرش و گلیم ، مجسمه ، انواع خنجر و یادگاری هایی از دوران شوروی از جمله اقلامی هستند که در این بازار محلی و سنتی تفلیس به فروش می رسند .

شهر قدیمی تفلیس

با پای گذاشتن در بافت قدیمی شهر تفلیس با خانه های زیبا و قدیمی با بالکن های چوبی و خیابان های باریک و پیچ در پیچ که ترکیبی از چند سبک هستند روبرو می شوید . قدم زدن در این بخش از تفلیس شمار را به گذشته خواهد برد . خانه های شهر قدیمی تفلیس به سبک اروپایی و کوچه و خیابان های این بخش از تفلیس به سبک آسیایی و عربی ساخته شده اند . در این بخش شهر تفلیس جاذبه های تاریخی متنوعی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به کلیسای سیونی ، حمام های گوگردی ، مسجد جامع تفلیس و … اشاره کرد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 909

به "6 تا از برترین جاذبه های تاریخی تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تا از برترین جاذبه های تاریخی تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید