600 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شد

به گزارش لیتن، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: تا خاتمه امسال، 1450 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق بین عشایر استان توزیع خواهد شد.از مجموع 1450 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق تا به امروز تعداد 600 دستگاه همراه با آموزش و نصب در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

600 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شد

محمد نبوی فرد در گفت وگو با خبرنگاران در مورد توزیع پنل های خورشیدی فراوری برق میان عشایر استان اظهار کرد: عشایر به دلیل ویژگی ییلاق و قشلاق از سه شاخص آب، برق و گاز کمتر برخوردار هستند. از طرفی برق رسانی به مساحت های دور و محل اتراق عشایر با خانوارهایی با جمعیت پایین ارزان نیست.

وی اضافه نمود: یکی از برنامه های سازمان امور عشایر خراسان رضوی ارتقاء شاخص های رفاهی عشایر است و برترین شیوه برای برخورداری عشایر از نعمت برق، استفاده از انرژی های پاک است که به مراتب شامل هزینه های کمتری هم برای دولت است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی درباره مزایای استفاده از پنل های خورشیدی فراوری برق اسم کرد: پنل های خورشیدی فراوری برق به راحتی قابل حمل هستند و ایمنی آن ها از نظر جابه جایی و جلوگیری از خطر دزدیده شدن در سطح بالایی قرار گرفته است.

نبوی فرد درخصوص توزیع پنل های خورشیدی فراوری برق در سطح خراسان رضوی توضیح داد: در این راستا سازمان امور عشایر کشور در نظر دارد تا 20 هزار دستگاه پنل خورشیدی را میان عشایر کشور توزیع کند و بر همین اساس قرادادی را برای ساخت این تعداد پنل های خورشیدی با شرکت برق منعقد نموده است. از این تعداد پنل های خورشیدی فراوری برق سهم خراسان رضوی در سال گذشته 1000 دستگاه بود که به همت شرکت برق1150 پنل خورشیدی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در امسال هم 300 دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر استان تخصیص یافته است. به طور کلی تا به امروز جمعا 1450 دستگاه پنل های خورشیدی فراوری برق سهم خراسان رضوی در سال های 1399 و 1400 بوده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در ادامه با اشاره به توزیع پنل های خورشیدی در سطح استان گفت: از مجموع 1450 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق تا به امروز تعداد 600 دستگاه همراه با آموزش و نصب در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

نبوی فرد با بیان اینکه سایر پنل های خورشیدی سهیمه استان هم توزیع می گردد، اسم کرد: 1150دستگاه پنل های خورشیدی فراوری برق موجود تقسیم شهرستانی شده است و فرآیند تحویل آن هر روز در حال اجرا است. تا 15روز آینده یعنی تا قبل از آغاز قشلاق عشایر استان بقیه دستگاه ها هم ضمن آموزش به عشایر در استان تحویل داده خواهد شد.

وی درباره قیمت دستگاه های پنل خورشیدی هم توضیح داد: قیمت این دستگاه ها 98 میلیون ریال است که 90 درصد آن به وسیله تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و 10 درصد آن پرداختی خود عشایر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1842

به "600 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 دستگاه پنل خورشیدی فراوری برق به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید