اختصاص 30میلیارد ریال به پایگاه میراث فرهنگی سبزوار

به گزارش لیتن، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: 30 میلیارد ریال برای ساماندهی بافت تاریخی این شهر اختصاص یافت.

اختصاص 30میلیارد ریال به پایگاه میراث فرهنگی سبزوار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محسن برآبادی سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار، امروز شنبه 13 مرداد با بیان اینکه این مبلغ از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی تامین گردیده است اضافه کرد: با این اعتبار علاوه بر جداره سازی بافت تاریخی برخی حریم های بافت تاریخی سبزوار نیز خریداری می گردد.

او اضافه کرد: همچنین بازار قدیمی سرپوش سبزوار با 140 متر طول و 85 حجره مربوط به صنوف طلا فروشی و پارچه فروشی ساماندهی و چند مجتمع اقامتی به شکل بوم گردی برای اسکان گردشگران راه اندازی می گردد.

او گفت: شهر سبزوار با معماری درونگرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار گرفته است و بافت تاریخی سبزوار نیز با 50 اثر تاریخی ثبتی و 100 اثر شناسایی گردیده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی 180 هکتار وسعت دارد.

پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار پارسال با هدف صیانت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در محل خانه امین التجار مشهدی این شهر راه اندازی شد.

1200 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 160 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 50

به "اختصاص 30میلیارد ریال به پایگاه میراث فرهنگی سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 30میلیارد ریال به پایگاه میراث فرهنگی سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید