ابهام در مورد بدهی مالیاتی سرخابی ها، حساب دو تیم خالی می شود؟

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، وزارت ورزش و جوانان با همراهی وزارت اقتصاد و دارایی باشگاه های پرسپولیس و استقلال تهران را برای عرضه اوراق سهامی آنها وارد فرابورس کرده است تا 10 درصد از سهام آنها از 15 اسفند ماه سال جاری پذیره نویسی شود.

ابهام در مورد بدهی مالیاتی سرخابی ها، حساب دو تیم خالی می شود؟

سرخابی های مرکز در حالی یک گام دیگر به سمت خصوصی سازی قدم برداشتند که هنوز تکلیف برخی دارایی های آنها تعیین نیست.

از سوی دیگر بدهی های هر دو باشگاه به قدری زیاد است که نه تنها هر ساله باعث پرداخت جریمه به شاکیان داخلی و خارجی آنها می شود بلکه سازمان های داخلی نیز جزو طلبکاران مهم این باشگاه ها هستند.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی کشور در گفتگویی که یک هفته پیش در تلویزیون داشت، در خصوص زیان انباشته هر دو باشگاه عنوان نمود: آنها بین 240 تا 300 میلیارد تومان زیان انباشته دارند. موضوع مالیاتی هم باید به آن اضافه شود. استقلال و پرسپولیس می توانند بخشی از بدهی مالیاتی انباشته خود را پرداخت نکنند. این رقم برای استقلال 98 میلیارد تومان و برای پرسپولیس 193 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این رقم نیز 73 میلیارد تومان هم هست که استقلال باید و الزام دارد پرداخت کند و پرسپولیس نیز 123 میلیارد تومان از مالیات خود را بدون قید و شرط پرداخت کند. رقم های دیگر مالیاتی نیز که ذکر شد ربطی به این مبالغ قطعی پرداختی ندارند و دو تیم می توانند با پیگیری های لازم آن را حل کنند.

بدهی کلان این دو باشگاه باعث شده تا هواداران و سرمایه گذارانی که علاقه به خرید سهام دارند با ابهام در این باره روبرو شوند که پول خرید سهام قرار است به عنوان یک سهامدار کمک و نقش مالی در جهت باشگاه داری باشد یا تمام عرضه های سهام و بازیگردان های اصلی آن قرار است بخش قابل توجهی از بدهی های مالیاتی را از این طریق پرداخت کرده و نفعی برای چرخه مالی باشگاه ها نداشته باشد.

ابهام و نگرانی هواداران در این است که اگر پول برای سهام دادند و این پول مستقیم به حساب باشگاه نشست، اگر اداره مالیات تصمیم گرفت مطالباتش را از این دو باشگاه بردارد و برداشت، و حساب سرخابی ها دوباره خالی شد، تکلیف پول مردم و درآمدزایی باشگاه ها چه می شود؟

اداره مالیات در روزهای گذشته حساب برخی فدراسیون ها را به خاطر بدهی مالیاتی مسدود کرد که یکی از آنها فدراسیون تنیس بود. در این میان نه تنها حساب فدراسیون تنیس مسدود شد بلکه تمام داشته های مالی این فدراسیون هم به خاطر بدهی های مالیاتی برداشته و حساب فدراسیون خالی شد.

چه تضمینی وجود دارد که چنین اتفاقی برای استقلال و پرسپولیس رخ ندهد و حساب هایشان پس از خرید سهام از طریق هواداران خالی نشود؟

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2101

به "ابهام در مورد بدهی مالیاتی سرخابی ها، حساب دو تیم خالی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در مورد بدهی مالیاتی سرخابی ها، حساب دو تیم خالی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید