اتریش: اگر کمیسیون اروپایی پیست های اسکی را تعطیل کند باید به ما خسارت بدهد

به گزارش لیتن، وزیر دارایی اتریش که مخالف بسته شدن پیست های اسکی برای مهار کرونا است تاکید نموده که اگر کمیسیون اروپایی تصمیم هماهنگی را در این باره اتخاذ کند باید به ما خسارت بدهد.

اتریش: اگر کمیسیون اروپایی پیست های اسکی را تعطیل کند باید به ما خسارت بدهد

با ما سفر کنید و با تور قیمت مناسب اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، مناقشات بر سر تعطیلی پیست های اسکی در اروپا به عنوان راهکاری برای مهار کرونا همچنان ادامه دارد.

دولت اتریش از کمیسیون اروپایی خواسته که در صورت تصمیم گیری درباره تعطیلی پیست های اسکی باید خسارات مالی آن را جبران کند.

گرنوت بلومل، وزیر دارایی اتریش در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان گفته است که پیشنهاد فعلی ارائه شده در این باره به مفهوم خسارات جدی سخت مالی برای اتریش است.

وی جبران خسارت برای اتریش را یا این دانست که اتریش پول بیشتری از صندوق یاری به بازسازی دوباره کشورها در اتحادیه اروپا دریافت کند و یا از سهم عضویت خود در این اتحادیه کم کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر دارایی اتریش همچنین گفت: اقتصاد ما بیشتر از ایتالیا، فرانسه و یا آلمان به گردشگری زمستانی وابسته است، بخصوص اینکه مهمترین بخش فصل زمستانی در ایتالیا و فرانسه تازه در فوریه شروع می گردد و این کشورها آسیب کمتری از این طرح می بینند.

اخیرا در اتحادیه اروپا بر سر مسئله تعطیلی پیست های اسکی برای مهار کرونا اختلاف نظر زیادی شکل گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در اروپا و آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواهان تعطیلی پیست های اسکی در اروپا تا اوایل ژانویه شده است. کشور ایتالیا و فرانسه هم با این مسئله موافقند، اما اتریش و سوئیس با این طرح مخالفت می نمایند.

از آنجا که صنعت گردشگری اسکی یکی از مهم ترین شاخه های مالی در اتریش محسوب می گردد این کشور پیش از این با درخواست ایتالیا برای بستن پیست های اسکی خود مخالفت نموده بود.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش بر این عقیده است که مراحل کاهش محدودیت ها و بازگشایی ها از جمله در زمینه های ورزشی توسط دولت ها به صورت متفاوت تصمیم گیری می گردد و این مسئله به شمار مبتلایان در هر کشور بستگی دارد.

اتریش اعلام نموده که نگران تعطیلی پیست های اسکی است، گرنوت بلومل، وزیر اقتصاد اتریش گفته است که اگر اتحادیه اروپا تصمیم به بسته نگه داشتن پیست های اسکی دارد پس باید آنها هزینه آن را نیز بپردازد و جبران این خسارت می تواند میلیاردها یورو باشد.

سال گذشته و در ابتدای همه گیری ویروس کرونا، بعضی پیست های اسکی در اروپا منشأ شیوع این ویروس بین کشورهای مختلف اروپایی بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1401

به "اتریش: اگر کمیسیون اروپایی پیست های اسکی را تعطیل کند باید به ما خسارت بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش: اگر کمیسیون اروپایی پیست های اسکی را تعطیل کند باید به ما خسارت بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید