احداث و بهسازی شبکه های هدایت و جمع آوری آب های سطحی منطقه13

به گزارش لیتن، شهردارمنطقه 13 با اشاره به بیش از هفت هزار متر نهرسازی در سال گذشته از تداوم اجرای این طرح در سال جاری با هدف جلوگیری از مسائل احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.

احداث و بهسازی شبکه های هدایت و جمع آوری آب های سطحی منطقه13

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه 13 در خصوص احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آب های سطحی برای جلوگیری از مسائل احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاست های شهرداری تهران برای توسعه و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی امسال اجرایی می شود.

او به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی چهارگانه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، در سال گذشته 7900 متر نهر در معابر منطقه احداث شد که در سال 1401 نیز 6500 متر نهر از طریق عوامل اجرایی فنی و عمرانی اجرایی خواهد شد.

علی احمدی اظهار کرد: بر همین اساس، احداث و بهسازی شبکه های هدایت آب های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه های دارای اولویت منطقه محسوب می شود.

وی افزود:به همین علت بازسازی، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه فرعی جمع آوری آب های سطحی مانند بهبود عملکرد و ظرفیت، اجرای روش های نوین و سرپوشیده سازی انهار و رسوب گیر در دستور کار است.

شهردار منطقه 13 در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع نواقص جداول، پل های فلزی، دریچه وسنگدال در معابر از اقدامات عمرانی دیگر منطقه است گفت: برای تکمیل و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در نقاط آبگیر، احداث شیب سطحی معابر، احداث نهر در محلات 13 گانه، لایروبی انهار و کانال مدیریت روان آب ها امسال انجام می شود.

وی در سرانجام تاکید کرد: توسعه، ایمن سازی و بهسازی شبکه اصلی و فرعی هدایت و جمع آوری آب های سطحی یکی از مهمترین اقدامات زیر بنایی در جهت افزایش تاب آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2126

به "احداث و بهسازی شبکه های هدایت و جمع آوری آب های سطحی منطقه13" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث و بهسازی شبکه های هدایت و جمع آوری آب های سطحی منطقه13"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید