استولتنبرگ: خروج منظم نیروهای ناتو از افغانستان ادامه دارد

به گزارش لیتن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با تاکید بر ادامه یاری ها به افغانستان خاطرنشان کرد که خروج منظم و هماهنگ نیروهای این سازمان از این کشور ادامه دارد.

استولتنبرگ: خروج منظم نیروهای ناتو از افغانستان ادامه دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفت وگو با کایا کالاس نخست وزیر استونی بار دیگر به ادامه یاری های اقتصادی و آموزشی به نیروهای افغانستان تاکید نمود.

وی گفت که خروج منظم و هماهنگ نیروهای ناتو از افغانستان ادامه دارد اما همچنان این سازمان به یاری ها و همکاری هایش با این کشور ادامه خواهد داد.

استولتنبرک گفت که سازمان ناتو به مردم افغانستان و تأمین صلح در این کشور یاری خواهد نمود.

دبیرکل ناتو حدود دو هفته پیش نیز گفته بود که هرچند ماموریت آموزشی ما در افغانستان رو به خاتمه است اما از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی می کنیم.

وی تاکید نموده بود که خاتمه ماموریت حمایت قاطع به معنای خاتمه مشارکت با افغانستان نیست و فصل جدیدی از همکاری ها شروع خواهد شد.

استولتنبرگ گفت که ناتو راه هایی را برای فراهم سازی پشتیبانی اقتصادی، آموزشی و پشتیبانی جامعه جهانی از افغانستان در نظر داریم و اجرایی خواهیم کرد.

دبیرکل ناتو پیش از این نیز گفته بود که : ما همراه با آمریکا وارد افغانستان شدیم و اکنون نیز در کنار یکدیگر از آنجا خارج می شویم. البته این یک تصمیم سخت بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1740

به "استولتنبرگ: خروج منظم نیروهای ناتو از افغانستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: خروج منظم نیروهای ناتو از افغانستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید