اشرف غنی: با تصمیم بایدن فصل جدیدی در روابط با آمریکا گگردده می گردد

به گزارش لیتن، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت: به تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از افغانستان احترام می گذاریم و این تصمیم فصل جدیدی را در روابط کابل - واشنگتن خواهد گشود.

اشرف غنی: با تصمیم بایدن فصل جدیدی در روابط با آمریکا گگردده می گردد

رئیس جمهوری افغانستان که به واشنگتن سفر نموده است، پس از ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی ها باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم.

رئیس جمهوری افغانستان توضیح داد: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت های خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور بایدن بر ادامه ارائه یاری های انسانی و مالی به افغانستان تاکید نموده است.

اشرف غنی از طالبان خواست تا درگیری ها را متوقف نموده و وارد فرایند سیاسی شوند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا هم هنگام ملاقات با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه مردم افغانستان در خصوص سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند، گفت که همکاری بین واشنگتن و کابل خاتمه پیدا نمی کند.

بایدن با بیان اینکه مردم افغانستان نیازمند مشخص سرنوشت کشور خود هستند، گفت: درست است نیروهای ما از افغانستان خارج می خواهند شد، اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا مالی به خاتمه نمی رسد.

اشرف غنی که به همراه امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به آمریکا سفر نموده است، پیش از ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با چارلز شومر و میچ مک کانل روسای احزاب دموکرات و جمهوری خواه و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

اشرف غنی و عبدالله در پنتاگون با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، ملاقات کردند. در این نشست، آستین بر تعهد عمیق ایالات متحده به حمایت از امنیت و ثبات افغانستان تاکید نمود.

سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه هم گفت قصد داریم حضور نظامی محدود در شمال شرق سوریه را با هدف مبارزه با داعش حفظ کنیم.

اما مقام های سوریه معتقدند حضور آمریکا در این منطقه ها با هدف سرقت نفت سوریه و فروش آن در خارج است.

میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا پس از ملاقات با اشرف غنی با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرد دولت بایدن فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به تعویق بیندازد و به نگرانی ها توجه کند.

مک کانل معتقد است تصمیم بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی، افغانستان را برای مقابله با تهدیدات تنها می گذارد.

رهبر اقلیت سنای آمریکا توضیح داد رئیس جمهوری و ملت افغانستان حق دارند تعجب نمایند که چرا دولت بایدن تصمیم به خروج نیروهای نظامی گرفته در حالیکه این اقدام تهدیدات تروریستی را افزایش می دهد و طالبان با اقدام ما جسورتر شده است.

دولت جو بایدن اصرار دارد هرچه زودتر به حضور 18 ساله نیروهای آمریکایی در افغانستان با توجه به توافقنامه صلح با طالبان خاتمه دهد اما شماری از جمهوریخواهان مخالف این طرح هستند و به وی در خصوص تبعات انجام این اقدام هشدار می دهند.

تصمیم بایدن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، از ابتدای ماه مه (11 اردیبهشت) شروع شده و قرار است تا 11 سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، تکمیل گردد.

آمریکا تا به امروز بیش از نیمی از 3 هزار و 500 نیروی خود را از افغانستان خارج نموده است.

به گزارش آسوشیتدپرس 650 نیروی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات های آمریکایی در افغانستان خواهند ماند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1759

به "اشرف غنی: با تصمیم بایدن فصل جدیدی در روابط با آمریکا گگردده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: با تصمیم بایدن فصل جدیدی در روابط با آمریکا گگردده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید