انتقاد از انحصارطلبی صرافی بانک ها

به گزارش لیتن، یک مقام مسئول گفت: بانک های عامل با ایجاد مانع در جهت استفاده از ظرفیت صرافی های مجاز برای جابجایی ارز منجر به افزایش 2 تا 5 درصدی هزینه های تأمین مواد اولیه می شوند.

انتقاد از انحصارطلبی صرافی بانک ها

از پروفایل ما بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران (آوندا)، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از صرافی های مجاز و مورد تأیید بانک مرکزی امکان جابجایی منابع ارزی با هزینه و زمان کمتر برای تجار و تأمین کنندگان کالا های اساسی را دارند.

وی افزود: متأسفانه بانک های عامل با ایجاد انحصار امکان چنین فعالیتی را به صرافی های مجاز نمی دهند و باید تمامی جابجایی های ارز با پرداخت 2 تا 5 درصد هزینه بیشتر و صرف زمان زیادتر از طریق صرافی بانک ها انجام شود.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران ادامه داد: انحصارطلبی بانک های عامل برای جابجایی ارز از طریق صرافی های بانکی موجب شده تا هزینه های تأمین مواد اولیه و کالا های اساسی افزایش پیدا کند.

حاجی زاده با بیان اینکه عملکرد بانک ها برخلاف مصوبه و ابلاغیه دفتر نظارت و مقررات ارزی بانک مرکزی است، از بانک مرکزی درخواست کرد تا نسبت به اجرایی شدن مصوبات خود در این حوزه و جلوگیری از سود جویی کاسبان تحریم وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد بانک ها را تشدید کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1243

به "انتقاد از انحصارطلبی صرافی بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از انحصارطلبی صرافی بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید