تجهیزات ایران ساخت کیفیت فرآورده های غذایی را سنجید و آلودگی های میکروبی از بین رفت خبرنگاران

به گزارش لیتن، سنجش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نیازمند تجهیزات پیشرفته و روش های دقیقی است که توسط یک شرکت دانش بنیان ارائه می گردد.

تجهیزات ایران ساخت کیفیت فرآورده های غذایی را سنجید و آلودگی های میکروبی از بین رفت خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بابک پوراکبری مدیرعامل شرکت دانش بنیان رایمون دانا دایان با اشاره به فعالیت فناوران مستقر در حوزه زیست فناوری و میکروب شناسی، گفت: این شرکت در حوزه های مختلفی مانند کنترل کیفی مواد دارویی، غذایی، آرایشی وبهداشتی فعالیت می نماید و توانستیم با استفاده از تجهیزات ایران ساخت و روش های فناورانه بومی، خدمات کیفیت سنجی و بررسی فرآورده ها را که در فراوری محصولات سالم و با کیفیت اهمیت بالایی دارد، ارائه دهیم.

این فعال فناور، از توانمندی انجام خدمات فناورانه میکروب شناسی و سنجش عناصر آلاینده یا سنگین موجود در فرآورده ها به کمک ظرفیت های بومی گفت و ادامه داد: عناصر و مواد بسکمک در فراوریات غذایی، آرایشی یا بهداشتی حتی داروها و مکمل های غذایی تاثیرگذار هستند از جمله سمومی که می توانند سلامت محیط زیست و جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان رایمون دانا دایان اضافه کرد: توانستیم به عنوان یک مجموعه فناور که با سازمان غذا و دارو همکاری داریم، دسترس پذیری خدمات فناورانه کنترل کیفی را داخل کشور تسهیل کنیم.

افزایش کیفیت فرآورده ها با تجهیزات و خدمات فناورانه

پوراکبری، به کیفیت سنجی فرآورده های حوزه دام، طیور و آبزیان اشاره نمود و ادامه داد: آزمایشگاه مواد اولیه و سم شناسی تمامی فرآورده های دریافتی برای بررسی، به طور دقیق برای شناسایی هر نوع ماده آلوده یا مخرب مورد تحلیل و سنجش قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان رایمون دانا دایان، ارائه مشاوره در حوزه تجاری سازی و راه اندازی کسب و کارهای فناورانه را بخش دیگری از توانمندی های این مجموعه مطرح کرد و گفت: علاوه بر خدمات کنترل کیفیت و کمک رسانی به خطوط فراوریی، پژوهشگران و دیگر فناوران را در حوزه معتبرسازی، مشاوره در زمینه برطرف کاستی های فراوری، طراحی، و به روزرسانی راه اندازی آزمایشگاه های کنترل کیفی بر اساس اصول و استانداردهای معتبر و روزآمد، همراهی می کنیم.

استفاده از توانمندی دانشگاهیان

وی، همچنین به ارائه خدمات در فراوری فرآورده ها یا ارائه خدمات دانش بنیان از طرح های تحقیقاتی گفت و ادامه داد: علاوه بر خدمات تحقیق و توسعه و خدمات مشاوره ای تخصصی، کوشش می کنیم تا تجربه های فناورانه این مجموعه را به صاحبان طرح ها و ایده های نو انتقال دهیم تا با برطرف کاستی هایشان بتوانند به خلق محصول، تکمیل یک طرح پژوهشی و نتیجه مطلوب خود برسند.

پوراکبری با اشاره به ایجاد اشتغال برای حداقل 20 نیروی انسانی دانش آموخته و متخصص در حوزه فناوری های آزمایشگاهی گفت: خدمات فناورانه این شرکت زمینه ای ایجاد کرد تا ضمن اشتغال دانش آموختگان شیمی، میکروبیولوژی، زیست فناوری و بسکمک از حوزه های دیگر، زمینه جلوگیری از دانش آموختگان و ماندگاری آن ها در کشور فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1584

به "تجهیزات ایران ساخت کیفیت فرآورده های غذایی را سنجید و آلودگی های میکروبی از بین رفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات ایران ساخت کیفیت فرآورده های غذایی را سنجید و آلودگی های میکروبی از بین رفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید