ترامپ: به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع کرونا هستیم

به گزارش لیتن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که این کشور به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

ترامپ: به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع کرونا هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه (به وقت واشنگتن) گفت که اوضاع در بیشتر ایالت های این کشور رو به بهبودی است.

وی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می کرد، اضافه کرد که به مقابله با ویروس کرونا ادامه داده خواهد شد و فعالیت های اقتصادی نیز به تدریج از سر گرفته می شود.

ترامپ با اشاره به اینکه تا کنون 5.4 میلیون تست ابتلا به کرونا در آمریکا گرفته شده گفت که این میزان چندین برابر کشورهای دیگر است.

رئیس جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد به اندازه کافی ظرفیت تست در آمریکا برای از سرگرفته شدن فعالیت اقتصادی وجود دارد و موضوع تست دریافت مسئله ای در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت که واشنگتن به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

ترامپ اضافه کرد: هنوز مبلغ نهایی که از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا خواهیم گرفت را معین نکرده ایم اما چیزی را که خواهیم گرفت بسیار بیشتر از آن چیزی است که آلمان درصدد دستیابی به آن است.

دولت چین روز دوشنبه اتهامات دولت آمریکا مبنی بر اینکه پکن اقدام به نشر اطلاعات گمراه کننده درباره ویروس کرونا کرده را رد و واشنگتن را به پنهان کاری در این خصوص متهم کرد.

وزارت خارجه چین گفت که این کشور قربانی اطلاعات نادرست در خصوص شیوع بیماری کووید-19 است.

وزارت خارجه چین در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: چین همواره در برابر کارزار اطلاعات گمراه کننده ایستادگی می کند. ما قربانی اطلاعات گمراه کننده ایم نه تولیدکننده آن. طرح اطلاعات گمراه کننده و اتهام پراکنی به هیچ عنوان به جای همکاری بین المللی علیه این بیماری همه گیر پیشنهاد نمی شود و باید به کل رد شوند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1046

به "ترامپ: به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به دنبال اعمال جریمه هایی علیه چین به دلیل شیوع کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید