مشخص ضوابط عاملی برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است

به گزارش لیتن، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مشخص ضوابط عاملی برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است.

مشخص ضوابط عاملی برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است

سید هادی احمدی روئینی با حضور در غرفه گردشگری استان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با احمد حمزه زاده ملاقات و گفت وگو کرد.

احمدی روئینی در این ملاقات با تأکید به اینکه مشخص ضوابط در محدوده بافت تاریخی تبریز، عاملی برای حفظ ارزش این محدوده تاریخی است، ادامه داد: با توجه به اینکه مشخص محدوده و ضوابط در بافت های تاریخی در راستای حفظ ارزش ساختاری و کالبدی این منطقه ها است، لذا با توجه به اهمیت بافت تاریخی تبریز، در تلاشیم تا هویت تاریخی و فرهنگی تبریز را حفظ کنیم.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی ادامه داد: با توجه به اینکه در بافت تاریخی تبریز، اماکن و خانه های تاریخی ارزشمند و متعددی نهاده شد، لذا تعریف کاربری های فرهنگی و گردشگری برای این اماکن در رونق مالی این صنعت پویا بسیار مؤثر خواهد بود، در این راستا مالکان این محدوده تاریخی می توانند با تغییر کاربری از مزایای آن از جمله حذف کامل عوارض شهرداری بهره مند شوند.

احمدی روئینی گفت: با توجه به اینکه وزارت متبوع برای سرمایه گذاران حوزه تاریخی و گردشگری تسهیلاتی فراهم می نماید، لذا سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با تعریف طرح های فرهنگی برای اماکن تاریخی از کمکهای بلاعوض، وام ها و تخفیفات عوارضی بهره ببرند. بعلاوه شرکتهایی که شامل پرداخت مالیات می شوند، می توانند با سرمایه گذاری در اماکن و خانه های تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی و گردشگری در آنها، از پرداخت مالیات معاف شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2095

به "مشخص ضوابط عاملی برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص ضوابط عاملی برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید