حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود، حملات ادامه دار خواهد بود

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، عون الجعفری کارشناس امور امنیتی اردنی و عضو مرکز مطالعات نظامی القبس به پایگاه عراقی المعلومه گفت: عملیات نظامی اخیر در نواری مرز عراق و سوریه بخشی از طرح دولت جدید آمریکا در عراق است.

حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود، حملات ادامه دار خواهد بود

وی اضافه نمود: رصد مواضع آمریکایی ها در رسانه های داخلی آنها با آنچه رسانه های عربی به ویژه نیروهای رسانه ها وابسته به آمریکا در منطقه بیان می نمایند، کاملاً مغایرت دارد.

این کارشناس امور امنیتی اردنی تحرکات آمریکا در عراق در راستای طرحی دانست که از سوی آمریکاییها در نواری عراق و سوریه و عراق و کویت آغاز شده است.

وی گفت: هدف قرار دادن گروههای حشد شعبی و مقاومت اتفاقی و تصادفی نبوده است و اقدامی برنامه ریزی شده برای دور کردن حشد شعبی و گروه هایی که مانع اجرای طرح های آمریکا در مناطق زیادی از عراق، سوریه و اردن هستند، بوده است.

الجعفری گفت: هفته گذشته رسانه های آمریکایی از زوایای حمله هوایی علیه گروههای حشد شعبی بدون اینکه به مکان آن اشاره نمایند، پرده برداشته بودند و امروز تعیین شد که کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه قرار بوده است که هدف قرار بگیرد.

وی تاکید نمود: تا زمانی که دولت عراق موضع رسمی در قبال این تجاوز به نیروهای نظامی حشد شعبی اتخاذ نکند، حملات در این حد متوقف نخواهد شد.

الجعفری گفت: دولت بایدن مایل به استقرار مجدد نظامیان آمریکا در عراق به هر قیمتی است.

از سوی دیگر ماجد الشویلی نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در مورد هماهنگی با طرف عراقی برای حمله به مواضع نیروهای مقاومت واکنش نشان داد و نوشت:

درخصوص اینکه وزیر دفاع آمریکا گفت که در حمله هوایی خود علیه مواضع حشد شعبی در شرق سوریه براساس اطلاعات دریافتی از طرف عراقی عمل نموده است، دو نکته مطرح است؛ اگر آمریکایی ها دروغ می گویند که دراین صورت دولت عراق باید سفیر ایالات متحده آمریکا را فرا خوانده و اعتراض خود را اعلام کند و یا اینکه سکوت می نماید که در این صورت رضایت خود را از عملیات آمریکایی ها نشان داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1572

به "حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود، حملات ادامه دار خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود، حملات ادامه دار خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید