دیدار رهبران احزاب ایتالیا برای عبور از بن بست سیاسی

به گزارش لیتن، خبرنگاران: رهبران سیاسی ایتالیا برای عبور از بن بست سیاسی در این کشور امروز با یکدیگر دیدار و گفت وگو می نمایند.

دیدار رهبران احزاب ایتالیا برای عبور از بن بست سیاسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بعد از آنکه پیر لویجی برسانی رهبر ائتلاف چپگرای ایتالیا نتوانست بعد از پیروزی در انتخابات اخیر این کشور دولت تشکیل دهد، رهبران سیاسی ایتالیا قرار است امروز برای عبور از این بن بست با یکدیگر دیدار و گفت وگو نمایند.

جرجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا قرار است میزبان این دیدار باشد. نگرانی ها در داخل و خارج از سومین اقتصاد برتر اروپا شدت گرفته است و بسیاری خواهان حل اختلافات سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در ایتالیا هستند.

حزب ائتلاف میانه به رهبری برسانی پیروز شد در انتخابات 24 و 25 فوریه [6 و 7 اسفند ماه] بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد و اکثریت کرسی های مجلس عوام این کشور را در دست بگیرد اما نتوانست در مجلس اعلی دستاوردی داشته باشد. ائتلاف راست گرای میانه به رهبری نخست وزیر پیشین سیلویو برلوسکونی با فاصله کمی از ائتلاف چپ قرار گرفته است.

رئیس جمهور ایتالیا هفته گذشته از برسانی خواست تا دولت جدید را تشکیل بدهد اما وی نتوانست نمایندگان عضو جنبش ستاره پنجم را متقاعد به ائتلاف کند. برسانی همچنین هرگونه پیشنهاد را برای ائتلاف با برلوسکونی رد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 343

به "دیدار رهبران احزاب ایتالیا برای عبور از بن بست سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رهبران احزاب ایتالیا برای عبور از بن بست سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید