رئیس جمهور چین سیاست مقابله با کرونا و توزیع واکسن را گفت

به گزارش لیتن، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری چین در سخنرانی آدینه شب خود در نشست سران بهداشت دنیای که به روش ویدئویی برگزار گردید، برنامه کشورش برای پشتیبانی از مقابله دنیا با کرونا را بیان کرد و گفت: چین در سه سال آینده 3 میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و احیای اقتصاد، در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار می دهد.

رئیس جمهور چین سیاست مقابله با کرونا و توزیع واکسن را گفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش شینهوا، شی جین پینگ در این نشست اضافه کرد: اگرچه کشورش 300 میلیون دوز واکسن کرونا در دنیا توزیع نموده است، در آینده نیز به این کار ادامه می دهد علاوه بر این چین از شرکت های فراوری نماینده واکسن کرونا خود برای انتقال فناوری فراوری و شروع فراوری مشترک با دیگر کشورها پشتیبانی می نماید.

وی با بیان اینکه کشورش از معاف شدن واکسن کرونا از مالکیت معنوی حمایت می نماید و انتظار دارد سازمان های بین المللی مربوط از جمله سازمان تجارت دنیای هرچه زودتر تصمیمات لازم در این باره اتخاذ نمایند پیشنهاد کرد یک مجمع همکاری بین المللی مربوط به واکسن کرونا برگزار شود تا کشورهای فراوری نماینده، شرکت ها و دیگر طرف های ذینفع در این پلتفرم در خصوص چگونگی ترویج توزیع عادلانه و منطقی واکسن ها به بحث و آنالیز بپردازند.

رییس جمهوری چین تاکید نمود: مقابله با همه گیری کرونا برای مردم و نیز باید با اتکا به مردم باشد؛ باید ایمنی زندگی و سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم و با مسئولیت پذیری و شهامت سیاسی بسیار، با کرونا برخوردی مناسب داشته باشیم و به طور عملی به ارزش زندگی و کرامت همگان احترام بگذاریم.

او اضافه کرد: در رویارویی با این نوع بیماری واگیردار جدید، ما باید بر ایفای روحیه علمی، حفظ موضع علمی و رعایت اصول علمی پایبند باشیم؛ باید به طور سیستماتیک با آن مقابله کنیم و مداخلات دارویی و غیردارویی، پیشگیری و مهار دقیق در روزهای معمولی و برخورد اضطراری و همچنین پیشگیری و مهار شیوع کرونا و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را سازمان دهی کنیم.

شی تاکید نمود: همه ما باید مشترکا سختی ها و دشواری های فعلی را پشت سر بگذاریم و قاطعانه با هر گونه توطئه و سیاسی سازی کرونا مخالفت کنیم. دستکاری سیاسی به هیچ وجه به مقابله با شیوع کرونا یاری نمی نماید، بلکه تنها مانع همکاری بین المللی در این راستا می شود و این سبب آسیب بیشتر مردم در همه کشورهای دنیا می شود.

وی با اشاره به اقدامات چین در پشتیبانی از کشورها در مقابله با کرونا گفت: چین به وعده خود در زمینه اهدای واکسن به 80 کشور در حال توسعه که احتیاج فوری دارند و صادرات واکسن به 43 کشور عمل نموده است.

وی ادامه داد: چین علاوه بر 2 میلیارد دلار یاری به کشورهای در حال توسعه، اقدامات دیگری مانند یاری اقتصادی به بیش از 150 کشور و 13 سازمان بین المللی، ارسال بیش از 280 میلیارد ماسک، 3.4 میلیارد لباس محافظ و بیش از 4 میلیارد کیت آزمایشی به کشورهای دیگر انجام داده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1701

به "رئیس جمهور چین سیاست مقابله با کرونا و توزیع واکسن را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین سیاست مقابله با کرونا و توزیع واکسن را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید