رسانه مطالبه گر باید شفاف باشد و شفافیت را مطالبه کند

به گزارش لیتن، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه مطالبه گر باید در حالی که مطالبه شفاف دارد خودش هم شفاف اطلاع رسانی کند.

رسانه مطالبه گر باید شفاف باشد و شفافیت را مطالبه کند

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش رسانه مطالبه گر در بوشهر بیان نمود: نخستین نکته ای که رسانه مطالبه گر باید به آن توجه کند شفافیت است؛ نمی شود رسانه مطالبه شفاف داشته باشد، اما خود شفاف نباشد و غیرشفاف اطلاع رسانی کند.

او ادامه داد: دومین نکته ای که رسانه مطالبه گر باید به آن توجه کند دشمن شناسی است، چون دشمن امروز با 40 سال گذشته تفاوت دارد و به همین دلیل موقعیت، جایگاه، نسبت و رویارویی آن با ما تغییر کرده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:در مطالبه گری نباید مطالبه شخصی و گروهی خود را اعلام کرد.

مهدی پور تاکید کرد: در این شرایطی که رسانه ها باید فرزند زمانه خویش باشند، بیشتر دچار سیاست زدگی هستند. امروز با مقدار فراوانی از رسانه و فضای رسانه سیاست زده که بیشتر خارج از حوزه رسانه های رسمی است، روبه رو هستیم.

او ادامه داد: دولت کمتر از سه ماه است که مسئولیت را برعهده گرفته و همه ما در جریان دشواری ها و پیچیدگی هایی که در گذشته بر کشور وارد شده هستیم، در مقابل امروز سطح توقع و انتظار عمومی از دولت به شدت بالا رفته است و پایش های عمومی انجام شده، نشان می دهد ماموریت دولت و رئیس جمهوری نسبت به دهه های گذشته بسیار بالاتر است.

مهدی پور اعلام کرد: همزمان با افزایش نیازها، توقعات و مطالبات، مردم خود را در موقعیتی می بینند که کوچکترین خطا، اشتباه و نادرستی را برنمی تابند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون براین، دشمن ارتش بزرگ رسانه ای که شامل جریان معاند است را با منابع بسیار بزرگ مالی و نیروی انسانی آرایش داده است و به مرور توانسته است به سرمایه اجتماعی ما که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید احیاء شود، ضربه وارد کند.

او اعلام کرد: در کنار همه این مسائل و سختی ها رسانه هایی که بنا است رسانه تراز انقلاب اسلامی و مطالبه گر عدالت محوری و عدالت خواهی و به صورت عقلانی و حرفه ای در روایت رویداد ها و اتفاق ها پیشتاز باشند، باید فعال شوند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1966

به "رسانه مطالبه گر باید شفاف باشد و شفافیت را مطالبه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه مطالبه گر باید شفاف باشد و شفافیت را مطالبه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید