رسانه های آسیا ظرفیت بالایی برای فعالیت مشترک دارند

به گزارش لیتن، بوائو- چین- خبرنگاران- سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) در گفت و گو با رسانه های چین با اشاره به اهمیت و صندلی رسانه های آسیایی تاکید نمود: ظرفیت رسانه های آسیا بسیار فراتر از وضعیت کنونی است و رسانه های قاره کهن باید خیلی قوی تر از حال حاضر عمل نمایند.

رسانه های آسیا ظرفیت بالایی برای فعالیت مشترک دارند

به گزارش خبرنگاران هاشمی دیروز(پنجشنبه) به مناسبت برگزاری نشست سران رسانه های آسیا در بوائو در گفت و گو با رادیو بین المللی چین گفت: رسانه های آسیا هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهبود یافته اند اما هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوال این رسانه در خصوص اهمیت طرح یک کمربند یک جاده گفت: طرح یک کمربند یک جاده نقش مهمی در توسعه ارتباطات و پیوند نزدیک کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی با یکدیگر دارد و اگر نقش آفرینی کشورها در این طرح بیشتر گردد قطعا موفقیت آن نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل خبرنگاران در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص آینده استفاده از فناوری در عرصه رسانه گفت: با ظهور رسانه های جدید خبری، تحولی عظیم در عرصه اطلاع رسانی ایجاد شده است و رسانه ها باید خود را با این تحول همراه و همسو نمایند.

هاشمی یکی از راه های تقویت رسانه های آسیا را شناسایی مسائل مشترک مطرح نمود و اضافه کرد: آینده رسانه های آسیا را بسیار روشن تر از حال حاضر می بینم و امیدوارم رسانه ها بتوانند با همگرایی بیشتر در راستای منافع ملت های خود حرکت نمایند.

** خبرنگاران به دنبال بهره گیری بیشتر از فناوری های نوین رسانه ای است

مدیرعامل خبرنگاران همچنین امروز (آدینه) در گفت و گو با سی سی تی وی تلویزیون دولتی چین در خصوص برنامه های خبرنگاران برای همراهی با تحولات فناوری در حوزه رسانه گفت: خبرنگاران سال گذشته در حوزه چند رسانه ای تحولات چشمگیری داشت و سال جاری نیز میخواهد در حوزه نرم افزارهای جدید سرمایه گذاری کند.

هاشمی با بیان اینکه برای طراحی پلت فرم های جدید می توانیم از توان کشور چین استفاده کنیم، توضیح داد: در برنامه جدید روی اخبار، مطالب تصویری و کلیپ های کوتاه خبری تمرکز خواهیم کرد.

وی با اشاره به رواج هوش مصنوعی در عرصه خبری گفت که چین در این زمینه بسیار خوب عمل نموده و جزو کشورهای پیشرو است، ایران نیز به این عرصه ورود نموده است و امیدواریم با یاری یکدیگر بتوانیم این جهت را سریع تر و قوی تر طی کنیم.

مدیرعامل خبرنگاران که به دعوت رسمی طرف چینی به این کشور سفر نموده است، روز گذشته (پنجشنبه) در اجلاس آسیایی بوائو که با حضور و سخنرانی لی که چیانگ نخست وزیر چین در شهر بوائو در جنوب این کشور شروع شد، شرکت کرد.

اجلاس بوائو یکی از مهمترین مجامع همکاری مالی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای جهان به حساب می آید.

هاشمی همچنین امروز در نشست سران رسانه های آسیا در بوائو چین سخنرانی کرد.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 213

به "رسانه های آسیا ظرفیت بالایی برای فعالیت مشترک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های آسیا ظرفیت بالایی برای فعالیت مشترک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید