تور ارزان روسیه: روسیه و چین: دموکراسی حق انحصاری یک کشور یا گروه خاصی از کشورها نیست

به گزارش لیتن، سفیران روسیه و چین در واشنگتن، هدف از برگزاری نشست سران برای دموکراسی از سوی آمریکا را کوشش برای تحمیل مدل غربی دموکراسی بر سایر جهانیان و مغایر با منشور سازمان ملل و حقوق بین المللی ارزیابی کردند.

تور ارزان روسیه: روسیه و چین: دموکراسی حق انحصاری یک کشور یا گروه خاصی از کشورها نیست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آناتولی آنتونوف و کین گانگ سفرای فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در واشنگتن در مقاله ای مشترک که امروز در نشریه نشنال اینترست آمریکا منتشر شد، تأکید کردند که مقامات مسکو و پکن بشدت مخالف نظریه برگزاری اجلاس بین المللی نشست سران برای دموکراسی هستند که قرار است در ماه دسامبر به ابتکارعمل ایالات متحده سازماندهی گردد.

به عقیده سفرای روسیه و چین، برگزاری چنین رویدادهایی تنها باعث تقویت رویارویی ایدئولوژیکی، تعمیق شکاف در عرصه دنیای و بوجود آمدن خطوط جدانماینده تازه در بین کشورها خواهد شد.

دیپلمات های بلندپایه روسیه و چین در این مقاله نوشته اند : دموکراسی، حق منحصر به فرد یک کشور یا گروهی از کشورهای نیست، بلکه به تمامی ملت های دنیا تعلق دارد. دموکراسی را می توان به روش های مختلف تحقق بخشید و تنها یک مدل آن نمی تواند برای همه کشورها مناسب باشد. به همین علت معیار اصلی دموکراسی باید خواست و اراده مردم کشورهاست و تنها آنها حق راهنمایی امور کشورهای خود را دارند و این مسئله نباید از خارج و از سوی غربی ها به سایر کشورها تحمیل گردد.

آنتونوف و گنگ با اشاره به اینکه دموکراسی تنها مربوط به راهنمایی امور داخلی کشورها نبوده و باید در سطح روابط بین الملل نیز منعکس گردد، ادامه دادند: دخالت در امور داخلی سایر کشور به بهانه مبارزه با فساد و پیشبرد ارزش های دموکراتیک یا دفاع از حقوق بشر، مانع از توسعه کشورها شده و اعمال تحریم های غربی ها علیه دیگر کشورهای دنیا به این بهانه، مغایر با منشور سازمان ملل متحد و نقض استقلال و حاکمیت کشورها و دقیقاً یک اقدام غیردموکراتیک محسوب می گردد.

به عقیده آنها، در دنیا تنها یک سیستم بین المللی وجود دارد که همه کشورها باید از آن پیروی نمایند و آن سازمان ملل متحد است و کوشش برای ایجاد یک نظم بین المللی بدون در نظر گرفتن این سازمان و حقوق بین المللی، تنها به منزله دیکته کردن خواسته های یک بلوک خاص بر دنیا خواهد بود.

سفیران روسیه و چین بعلاوه یادآور شدند: هیچ علتی برای نگرانی از دموکراسی در روسیه و چین وجود نداشته و هیچ کشور خارجی نمی تواند به خود اجازه دهد تا به این بهانه در امور داخلی این دو کشور دخالت کند.

لازم به یادآروی است، نشست سران برای دموکراسی که ایالات متحده مبتکر برگزاری آن است، برای تاریخ 9 الی 10 دسامبر (18 و 19 آذر ماه) در نظر گرفته شده و بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار میگردد و نمایندگان بلندپایه حدود 110 کشور دنیا در آن شرکت خواهند داشت.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که کوشش آمریکا برای معین اینکه کدام کشورها دموکراتیک هستند و کدامیک نیستند، تنها با هدف دور کردن افکارعمومی از مسائل داخلی در ایالات متحده صورت می گیرد. به گفته وی، برگزاری نشست سران برای دموکراسی یکی از عوامل استراتژی واشنگتن برای آسیب رساندن به نقش خاص سازمان ملل و ایجاد یک باشگاه تازه برای مقابله با کشورهایی است که استقلال راهبردی خود را حفظ نموده و در مقابل تحمیل خواسته های آمریکا مقاومت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1965

به "تور ارزان روسیه: روسیه و چین: دموکراسی حق انحصاری یک کشور یا گروه خاصی از کشورها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: روسیه و چین: دموکراسی حق انحصاری یک کشور یا گروه خاصی از کشورها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید