روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست درباره ایران همچنان بر روی میز است

به گزارش لیتن، معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هنوز پیشنهاد رئیس جمهور این کشور درباره برگزاری کنفرانس درباره خلیج فارس و ایران بر روی میز واقع شده است.

روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست درباره ایران همچنان بر روی میز است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای برگزاری کنفرانسی مجازی میان سران کشورهای شورای امنیت سازمان ملل به همراه ایران و آلمان برای بحث درباره خلیج فارس و ایران همچنان بر روی میز به جامانده است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که با وجود مخالفت آمریکا، آیا هنوز ابتکار روسیه درباره ایران بر روی میز واقع شده است، گفت: بله، البته.

کاخ کرملین روسیه روز آدینه در بیانیه ای از خواسته پوتین برای برگزاری یک نشست آنلاین با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان و ایران اطلاع داد.

پوتین در بیانیه خود توضیح داد: بحث درباره موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل بسیار پرتنش شده است. تنش ها همچنان رو به افزایش است. اتهامات بی اساسی علیه ایران مطرح می گردد. پیش نویس قطعنامه ها با هدف از بین بردن مصوبات متفق القول پیشین شورای امنیت تهیه می شوند.

پوتین در ادامه ضمن حمایت از برجام تأکید کرد: روسیه کاملاً به توافقنامه هسته ای ایران پایبند است. حصول این توافق در سال 2015 میلادی، یک دستاورد عظیم سیاسی و دیپلماتیک بوده و امکان جلوگیری از درگیری های مسلحانه را فراهم آورده و نظام منع گسترش تسلیحات هسته ای را نیز تقویت می نماید.

رئیس جمهور روسیه همچنین با معرفی مجدد مفهوم امنیت جمعی 2019 خود برای منطقه خلیج فارس که به منظور تنش زدایی در منطقه گفت: ما شدیداً معتقدیم که اگر با مسئولیت پذیری مناسب به مواضع یکدیگر توجه نموده و با احترام و به صورت جمعی عمل کنیم، می توان بر این مسائل فائق آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1224

به "روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست درباره ایران همچنان بر روی میز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست درباره ایران همچنان بر روی میز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید