سازمان جهانی بهداشت: 500 میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

به گزارش لیتن، سازمان دنیای بهداشت در گزارشی خاطرنشان کرد که در دوران همه گیری کرونا 500 میلیون نفر در سرتاسر دنیا دچار فقر شدید شدند.

سازمان جهانی بهداشت: 500 میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت خاطرنشان کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به علت افزایش هزینه های بهداشتی، بیش از 500 میلیون نفردر سرتاسر دنیا به سوی فقر شدید رانده شدند.

بر اساس بیانیه مشترکی که به وسیله سازمان دنیای بهداشت و بانک دنیای منتشر شده، همه گیری کرونا، خدمات بهداشتی در سرتاسر دنیا را با اختلال روبرو نموده و بدترین بحران مالی را بعد از سال 1930 رقم زده و حتی پرداخت هزینه های درمانی را برای مردم سخت تر نموده است.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت نیز گفت: تمامی دولت ها باید فورا کوشش ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامد های مالی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند.

تدروس از دولت ها درخواست کرد تا تمرکز خود را بر سامانه های خدمات بهداشتی قرار داده و به سوی پوشش بهداشتی سراسری بروند.

آمریکا یکی از کشور هایی است که موضوع مراقبت های بهداشتی و درمانی پوشش سراسری برای تمامی شهروندان ندارد.

همه گیری کرونا، اوضاع را بدتر نموده و پوشش ایمن سازی برای نخستین بار در ده سال گذشته با افت روبرو شده است.

از سوی دیگر سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که سویه نو ویروس کرونا موسوم به امیکرون تا به امروز در 57 کشور دنیا شناسایی و ردیابی شده است.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشور های واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد که جهش های موجود در سویه امیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد. با این حال سازمان دنیای بهداشت بعلاوه گفته که به اطلاعات بیشتری برای معین اندازه اثربخشی واکسن ها علیه سویه امیکرون احتیاج است.

تا به امروز نیز دست کم 15 کشور اروپایی، ابتلا به سویه امیکرون را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم امسال میلادی، به طور میانه روزانه 359 هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست امسال میلادی 241 هزار ابتلا در روز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1995

به "سازمان جهانی بهداشت: 500 میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: 500 میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید